Pledd til 16.000 kroner tar av etter Meghan og Harry-doku
Et lite klipp av Meghan i stuen sin har ført til stor ståhei rundt et pledd.
Netflix-dokumentaren til Meghan (41) og Harry (38) har fanget oppmerksomhet til folk verden over. Ikke bare er vi nysgjerrige på å høre mer om den turbulente tiden i den britiske kongefamilien, mange er også veldig opptatt av hvordan det ser ut hjemme hos paret.
Den nye dokumentaren har med andre ord skapt engasjement blant de fleste – spesielt interiørentusiastene! Det er nemlig et pledd hjemme hos Meghan og Harry som tar helt av nå. Og dette er ikke et hvilket som helst pledd. Det er brunt og hvitt og har store H-er trykket på seg.
Du kan se det i traileren til dokumentaren, som ligger under, fra 0:26.
Og hva står H-en for, spør du? Jo, luksusmotehuset Hermès.
Dette er et pledd som befinner seg hjemme hos mang en fashionista og interiørinteressert menneske. Etter at dokumentaren til hertugparet av Sussex kom ut, har etterspørsel etter luksuspleddet skutt til værs.
Ifølge nettavisen Independent skal Google-søkene ha økt med 500 prosent.
Dette voldsomme hoppet har også resultert i stor dekning blant internasjonal presse. Det skal ha gått varmt i vennegjeng-chatten til magasinet Hello sin moteredaktør Natalie Salmon da de fikk øye på pleddet, og motenettmagasinet Women’s Wear Daily har til og med skrevet en avhandling om historien til det iøynefallende interiørelementet.
Men er det bare Google-søkene som har økt, eller har det resultert i salg for det franske motehuset? På Hermès amerikanske nettbutikk er faktisk pleddet til over 16.000 kroner utsolgt. Om det ble utsolgt lenge før dokumentaren ble sluppet, eller om det var i dag, er uvisst.
Netflix-effekten?
Dette er ikke første gang slike bitte små «biroller» har engasjert i en Netflix-serie. Høsten 2021 tronet den sørkoreanske serien «Squid Game» på topp.
Her ser vi en rekke mennesker kledd i både grønne og røde drakter, toppet med hvite tøysko. Hvem skulle vel tro at det var nettopp disse skoene fra Vans som skulle ta helt av?
Salget av den hvite tøyskoen økte nemlig med hele 7800 prosent! Det kunne Sole Supplier fortelle.
Det ble da spekulert i om folk var godt i gang med å planlegge årets Halloween-antrekk, og etter hva vi så i sosiale medier, stemte det ganske så godt.