Mote

Sjefredaktør kritisk til sexy bloggbilder

Sjefredaktør og moteblogger Celine Aagaard synes det er viktig å være personlig, men mener enkelte bloggere kan være litt mer selektive.

Milda C. Melland
Publisert:

Bloggen «Hippiehippiemilkshake» opprettet Aagaard, da hun selv skulle skrive en sak om bloggere - og siden har tre år flydd forbi. Vixen og minMote har nominert henne til «Årets moteblogg» på grunn av sin edgy og rocka stil.

- Det viktigste er å skille seg ut, overraske litt og selvfølgelig være personlig, sier fashionistaen til minMote.

Få tips fra «Årets Outfit»-nominerte: - En utfordring å kle seg i kulda!

Lei sexy bloggebilder

Aagaard har mange års bransjeerfaring, og gikk nettopp inn i rollen som sjefredaktør for mote- og livsstilsmagasinet Mag. Ved å være personlig mener hun gjennom stil, folk man møter og ting man blir inspirert av, ikke det å blottlegge privatlivet.

- Man kan være personlig uten å legge bilder av familien eller hva man gjør til en hver tid. Noen legger ut sexy og litt drøye bilder av seg selv, noe som ofte er rimelig uflatterende. Det synes jeg de kan spare seg for, sier Aagaard.

For første gang arrangerer motemagasinet Vixen og minMote Norges første prisutdeling for bloggere. Lesere landet rundt har nominert over 400 bloggere til årets prisutdeling, og nå har fagjuryen plukket ut sine favoritter i hver kategori. I tiden framover vil semifinalistene bli lansert på vixenmagazine.no og minMote.no, hvor du som leser kan stemme frem dine favorittbloggere.

Stem frem din favoritt her!

En illusjon

- På en blogg har folk muligheten til å vise deler av en sannhet. Noen kan virke som de er de største fashionistaene, så er de kanskje ikke det. Man har muligheten til å skape sin egen verden, og det er utrolig kult. Da trenger man nødvendigvis ikke å gi leserne alt, men en liten bit, sier sjefsredaktøren.

Det å jobbe redaksjonelt og i tillegg ha en mer privat moteblogg har både negative og positive sider.

- Fordelen er at jeg får tilgang til arrangementer og kolleksjoner i forkant. På den måten finner jeg mye inspirasjon. Utfordringen er at jeg må tenke på hva jeg legger ut på bloggen, fordi jeg kanskje også har lyst til å ha det med i bladet, og da må jeg velge hvor jeg skal dele inspirasjonen med leserne, sier Aagaard.

MinMote.no - Norges største moteside

Kritisk til reklame

I tillegg kommer det etiske spørsmålet. Det er en kjensgjerning at motebloggere får tilsendt promo- og gratisprodukter, og som journalist er det ekstra viktig å tenke på hvilke produkter man skal gi spalteplass. Celine har derfor valgt å holde seg unna ren produktomtale, og blogger i stedet om klær og sminke hun kjøper eller ønsker seg.

- Jeg mener man skal blogge om det som er kult, ikke det som er gratis. Hvis man har en blogg med mange lesere, så er man med på å påvirke, og da beveger seg da på tynn is hvis man skriver ukritisk om alt.

MinMote.no - Norges største moteside

Her er semifinalistene i kategorien«Årets moteblogg»

Stem frem din favoritt her!

Camilla Pihl

Blogger Camilla Pihl er alltid profesjonell, variert og stilsikker. I denne hyppig oppdaterte bloggen får vi et innblikk i alt fra de siste skjønnhetstrendene til Camillas outfitbilder, alt gjort med et sikkert øye for stil.

N A T H A L I E H E L G E R U D

Gjennom serien Oslogirls har hele Norge blitt kjent med søte Nathalie: En ung fashionista med sterk sans for mote. Stilen hennes er egenkomponert, uredd og personlig, og gjennom inspirerende outfitbilder inspirerer hun leserne til å sette sitt helt eget utrykk på antrekkene sine.

http://the-northernlight.com/

Vakkert, sofistikert og elegant. Bloggen Northern Light drives av norske Hedvig, som har base i London. Nydelige bilder og atmosfære gjør at man lett kan la seg forføre av denne bloggen.

免费国产,香港,韩国,日本,美国,欧美,亚洲,日韩成人电影网站在线观看

Denne kategoriens eneste mann leverer sterke meninger om mote og stil med et internasjonalt tilsnitt, noe som har gitt Alexander en bred leserskare internasjonalt. Vi liker Alexander Norheims øye for sterke moteserier og kommentarene som leder til ettertanke. Eller som blopggeren selv skriver: "Fashion is objective and individual. So is AX80.com".

喀什罕操信息科技有限公司

Mystisk og nyskapende. Life by Ida er en fryd for øyet, enten det er outfitbilder eller moodboards som er i fokus.

E L E-ista / Elen

En spennende nykommer som imponerer med delikate outfit- og detaljbilder og et sikkert øye for sterke editorials.

Barbro Andersen

Barbro Andersen har en sterk og inspirerende stil, og tar spennende outfitbilder som skiller seg ut i mengden. Juryen setter også ekstra stor pris på at Barbro lager egne plagg og setter sammen spennende kombinasjoner.

Vi testar allt så du köper rätt pryl direkt - bäst i test! - Ulrikkelund.com

Ulrikke er en av Norges mest populære bloggere, og fikk ikke overraskende mange nominasjoner til Vixen Blog Awards. Hun er spesielt god til å kombinere varierte outfitbilder med små innblikk i sitt spennende liv, noe som har fanget oppmerksomheten til svært mange norske lesere.

Styledevil.com

Marianne Theodorsen er modell og jobber på den eksklusive motebutikken Koma, men er vel så kjent for sin originale og rocka personlige stil. Marianne er rett og slett en ekte fashionista, og ved hjelp av store og delikate outfitbilder sørger hun samtidig for å holde på lesernes interesse.

HIPPIE, HIPPIE - MILKSHAKE! CELINE AAGAARD

Når Celine Aagaard ikke jobber som redaktør for Mag, driver hun bloggen Hippie Hippie Milkshake. Dette er edgy og hipt, og Celine har en rocka stil og setter uredd sammen outfits og kombinasjoner de fleste ikke tør drømme om.

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Shopping
  2. Trender
  3. Secondhand
  4. Dagens outfit
  5. Mote

Relaterte artikler

MOTE

- En utfordring å kle seg i kulda

NYHETER

Magetopp, gullbukser og stiletter: Se antrekkene fra Vixen Blog Awards

NYHETER

Profilerte motebloggere når ikke opp i bloggkåring

MOTE

Vurderte aldri å slutte med bloggingen

NYHETER

«Fotballfrue» om datterens garderobe: - Vi kjøper både billig og dyrt

NYHETER

Her er finalistene til BlogAwards

NYHETER

Sminkeblogger vil vise fram en glorifisert motebransje