Mote

Elin Klings Guess-kolleksjon: - Latterlig dyr

Når moteblogger Elin Kling (29) har designet for Guess, har prisene skutt i været.

  • Martine Lunder Brenne
Publisert:

For eksempel koster to veskene fra den svenske superbloggeren for Guess by Marciano over 4000 kroner.

- Latterlig dyrt, mener minMote-leder Sonia Huanca Vold.

Den svenske superbloggeren, forretningskvinnen og tidligere Idol-stylisten Elin Kling har samarbeidet med Marciano-brødrene bak det italienske merket Guess om en kolleksjon bestående av både tilbehør og klær. Kolleksjonen kommer i utvalgte butikker og nettbutikker i Europa i slutten av november, men allerede nå kan man få en sniktitt på plaggene - og ikke minst prislappene.

Prisene varierer fra nesten 500 kroner for en enkel t-skjorte til over 4300 for den dyreste vesken. Til vanlig ligger veskene fra Guess fra Marciano på alt fra 500 kroner for en liten clutch til 2000 for en større skinnveske.

- Jeg må innrømme at prisene gir meg bakoversveis. 4000 kroner er mye penger å bruke på en veske designet av en blogger - for den prisen kan man faktisk få en veske fra et av de største motehusene i verden, slår Vold fast.

Ellers har Kling holdt seg til en sober fargeskala med sort, hvitt, beige og burgunder, ikke ulikt hennes egen personlige stil. Siden hun startet bloggen i 2007 har Kling selv gått fra å være tyggegummisøt blondine med et fargerikt klesskap, til ultraminimalistisk med en forkjærlighet for alt som er sort, hvitt, grått og ikke minst eksklusivt.

- Hennes personlige stil preger kolleksjonen. Den er trendy, samtidig som mange plaggene kan bli garderobefavoritter gjennom flere sesonger, mener minMote-lederen som også mener et fåtall av plaggene faktisk er verdt prisen.

- For eksempel den nydelige, hvite kjolen. I tillegg er korte gensere som viser magen er veldig trendy i høst, og Elin Kling har laget en av de fineste versjonene jeg har sett. Hadde kolleksjonen vært rimeligere, ville jeg også vurdert de enkle skoene og den gøyale buksen, sier Vold.

I 2011 var Elin Kling den første bloggeren som fikk gjøre en gjestekolleksjon for Hennes & Mauritz. Hun ble første kjent i hjemlandet som stylist for Idol-deltagerne, men startet i 2007 en moteblogg som i dag er verdenskjent. Karrierekvinnen Kling var også med på å grunnlegge sin egen bloggportal, som nå huset verdensberønte motebloggere som Anna Dello Russo, Rumi «Fashiontoast» Neely og Bryan «BryanBoy» Grey Yambao.

- Elin Kling er en utrolig dyktig forretningskvinne. Jeg har heiet på henne hele veien, og er ikke overrasket over at hun igjen har blitt hanket inn som gjestedesigner, sier Vold.

Kolleksjonen vil ikke komme i norske butikker, men utvalgte nettbutikker.

Les også:

MinMote.no - Norges største motesideMinMote.no - Norges største motesideMinMote.no - Norges største motesideMinMote.no - Norges største motesideMinMote.no - Norges største motesideMinMote.no - Norges største motesideMinMote.no - Norges største moteside
Publisert:

Relaterte artikler

NYHETER

Bloggdronning Elin Kling legger ned bloggen

NYHETER

Norske Hanneli Mustaparta fronter ny luksuskampanje

NYHETER

Derfor kupper bloggerne makten i motebransjen

NYHETER

Maison Martin Margiela for H&M: - For sært for folk flest

MOTE

Slik bruker du høstens ruter - 10 inspirerende antrekk

NYHETER

H&Ms designsamarbeid med Balmain kritiseres for høye priser

NYHETER

Disse bør du følge på Instagram