90-TALLET: Emma Ellingsen (18) har designet sin første kleskolleksjon. Foto: Miranda Rendahl

Mote

Emma (18) slipper 90-tallsinspirert kolleksjon

Modell og Youtuber Emma Ellingsen (18) vil dele sin personlige stil og forkjærlighet for tiåret før hun ble født med følgerne sine. 

  • Åsa H. Aaberge
Publisert:

– Jeg har alltid hatt lyst til å lage en kleskolleksjon, mest fordi jeg kan lage noe som er 100 prosent meg og plagg som jeg alltid har drømt om å ha i klesskapet, sier Emma Ellingsen til MinMote.
Nå har drømmen blitt til virkelighet i samarbeid med svenske NA-KD, og vi har fått ta en sniktitt på klærne. Inspirasjonen bak den kommende kolleksjonen, har Emma funnet fra en tid hun ikke selv var født.

PERSONLIG: Emma ville gjenskape 90-tallet og stemningen hun har på pikerommet i kampanjebildene. Foto: Miranda Rendahl

– Jeg syns det er kjempegøy når følgerne mine lurer på hvor forskjellige ting jeg har på meg er fra, men ofte er plaggene jeg bruker vintage så det er vanskelig for følgerne mine å få tak i, sier Emma og fortsetter:
– Jeg hadde lyst til å lage en kolleksjon som har en litt vintage-vibber, som er enkel for alle å få tak i. Jeg har blitt veldig inspirert av 90-tallet, spesielt 90-talls street-style.

Kampanjebildene er tatt i en leilighet omringet av plakater og 90-tallseffekter, med vibber Emma selv har på pikerommet hjemme i Tønsberg.

VISJON: Emma har hatt en klar visjon i designprosessen. Foto: Miranda Rendahl

Personlige erfaringer

Til kolleksjonen, som slippes 19. april, har Emma designet topper, bukser og kjoler som hun gleder seg til å bruke i sommer.

– Jeg gleder meg absolutt mest til å gå med kjoler. Enkle fine sommerkjoler er det beste jeg vet på sommeren, sier 18-åringen.

Emma har vært delaktig i hver detalj i designprosessen, og har dratt inn personlige erfaringer når hun har jobbet med designet.

– Jeg håper kundene vil føle seg bra og komfortable i plaggene. Jeg personlig er veldig høy så derfor sliter jeg med å finne lange nok bukser, så buksene jeg har designet har jeg passet på skulle bli så lange som mulig, sier hun.

Emma påpeker videre at designet er rettet mot alle, korte som lange. Hun tror kolleksjonen vil treffe en yngre målgruppe best, men ser for seg at folk i alle aldre kan passe plaggene.

PROSJEKT: Emma sier at hun har noen spennende prosjekter på gang. Foto: Miranda Rendahl

– Mange morsomme ting på gang

Det var NA-KD som selv kontaktet Emmas management i influencer- og content-byrået Kontent, med ønske om å samarbeide med Emma på bakgrunn av hennes stil.

– Klesdesign er nok noe man kan forvente mer av fra Emma i fremtiden, i tillegg til andre spennende prosjekter som Emma har på gang, Susanne Kjellhov i Kontent.

Hvilke planer 18-åringen har i tiden som kommer, er ifølge henne selv hemmelig.

– Jeg har ganske mange morsomme ting på gang, ikke noe jeg kan snakke om helt enda, men når jeg kan tror jeg at følgerne mine vil elske det.

Publisert:

Les også

  1. Satengskjørt er vårens mest behagelige plagg

    15. april 2020

  2. Syv norske nettbutikker du bør sjekke ut

    8. april 2020

  3. MinStil: Anniken Jørgensen

    8. april 2020

Relaterte artikler

NYHETER

Norske influencere om NA-KD etter massiv kritikk: – Sånn skal vi på ingen måte bli behandlet

NYHETER

H&M slår tilbake mot Annijor – avviser kopi-anklager

KLÆR

Historien om Emas unike strikkejakke

KJENDIS

Fæbrik-jentene: Vil lage «The Gathering» for syentusiaster

NYHETER

Erica Mathiesen og Anette Ousdal starter gjenbruksmerke

NYHETER

Paris Fashion Week: Dior med ny stil

KJENDIS

MinStil: Emil Ringheim