Mote

Her er vårens må-ha sko

Denne sesongen er det statementsko som gjelder, og skoen over alle er it-modellen «Spicy» fra Louis Vuitton.

  • Mari Glans
Publisert:

Skoen ble først sett da Madonna hadde dem på seg i kampanjen for Louis Vuitton for vår/sommer 09. Siden har mange falt for den spesielle skomodellen. Den har blitt den store må-ha skoen denne sesongen, og er brukt av fashionistaer som Victoria Beckham, Beyonce, Mischa Barton, Heidi Klum, Chloe Sevigny og Alexa Chung.

Skoen er designet av Marc Jacobs, og i følge DailyMail ble skoen laget klokken tre om natten ved at Marc Jacobs klippet biter av slangeskinn, lær, leopard og bånd, og laget masker til å legge i front av skoene. Videre er «Spicy» dekorert med perler, fjær, nagler, paljetter, frynser og steiner, og kommer blant annet i kalveskinn, pytonslangeskinn og semsket skinn fra babygeit.

MinMote.no - Norges største moteside

«Spicy» kommer i seks forskjellige varianter, og prisene varierer fra den rimeligste til 11.300 kroner, til modellen i pytonslangeskinn, som koster like over 20.000 kroner. En avskrekkende pris for de aller fleste, men ventelistene på designerskoen er likevel milelange.

Heldigvis har kopiene begynt å komme. Topshop var først ute med en kopi, men de andre kjedebutikkene følger garantert tett etter.

MinMote.no - Norges største moteside
MinMote.no - Norges største moteside
Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Trender
  2. Sko
  3. Mote
  4. Louis Vuitton

Relaterte artikler

NYHETER

Én Louis Vuttion-hatt - seks forsider

MOTE

Fra flotteste modell til villeste visning - høydepunktene fra Paris Fashion Week

NYHETER

Stjernedesigner tok farvel med Louis Vuitton med dramatisk kolleksjon

NYHETER

Slutt mellom stjernedesigner Marc Jacobs og modellkjæresten

MOTE

Vårens kuleste tilbehør

NYHETER

Shop designerklær til halv pris

NYHETER

Menn i skjørt og kjoler - hot eller usexy?