Her er vårens må-ha sko

Denne sesongen er det statementsko som gjelder, og skoen over alle er it-modellen «Spicy» fra Louis Vuitton.

Mari Glans
Publisert:

Skoen ble først sett da Madonna hadde dem på seg i kampanjen for Louis Vuitton for vår/sommer 09. Siden har mange falt for den spesielle skomodellen. Den har blitt den store må-ha skoen denne sesongen, og er brukt av fashionistaer som Victoria Beckham, Beyonce, Mischa Barton, Heidi Klum, Chloe Sevigny og Alexa Chung.

Skoen er designet av Marc Jacobs, og i følge DailyMail ble skoen laget klokken tre om natten ved at Marc Jacobs klippet biter av slangeskinn, lær, leopard og bånd, og laget masker til å legge i front av skoene. Videre er «Spicy» dekorert med perler, fjær, nagler, paljetter, frynser og steiner, og kommer blant annet i kalveskinn, pytonslangeskinn og semsket skinn fra babygeit.

MinMote.no - Norges største moteside

«Spicy» kommer i seks forskjellige varianter, og prisene varierer fra den rimeligste til 11.300 kroner, til modellen i pytonslangeskinn, som koster like over 20.000 kroner. En avskrekkende pris for de aller fleste, men ventelistene på designerskoen er likevel milelange.

Heldigvis har kopiene begynt å komme. Topshop var først ute med en kopi, men de andre kjedebutikkene følger garantert tett etter.

MinMote.no - Norges største moteside
MinMote.no - Norges største moteside
Publisert:

Finn mer innhold om: