Moods of Norway åpner butikk i Los Angeles

Under selveste 17. mai-helgen åpner Moods of Norway butikk i Beverly Hills. De glade gutta som omsatte for over 50 millioner kroner ifjor, satser på å sjarmere Hollywood med vafler, is og et lite stykke Norge.

silje
Publisert:

- Hvordan føles det å åpne butikk i Los Angeles?

-Det føles veldig bra, vi har jo drømt om dette lenge, og det er jo veldig spennende å kunne åpne sin egen flagship store midt i hjertet av Los Angeles. Og så er det faktisk veldig moro å vise de glade amerikanerne et lite stykke av Norge, sier Simen Staalnacke fra Moods of Norway til minMote.

Kle deg flott til 17. mai

- Hvordan har veien dit vært?

- Siden vi startet Moods for seks år siden har vi jo alltid siktet mot det amerikanske markedet. Vi har jo levert klær til mange butikker her allerede, og vært med på messer både i New York, Miami, Los Angeles, Hawaii og Las Vegas. Det har vært en utrolig morsom opplevelse med mange interessante situasjoner, men de siste to årene har vi jobbet målrettet mot butikkåpning og en del andre prosjekter som også er på trappene. Dette er jo egentlig starten på et nytt lite eventyr for oss, ler Staalnacke.

- Hvorfor tror dere dette blir en suksess?

-Vi tror dette går fint, produktene våre passer godt inn her, vi har den beste location som vi tror vi kan få tak i, og vi har bygd opp ett fantastisk apparat her borte. Samt at vi har flotte folk som hjelper oss her, som blant annet CAA, som er en av de største døråpnerne i LA. Også har vi godt norsk pågangsmot og gjør så godt vi kan, sier Staalnacke til minMote.

- Hvorfor ville dere åpne butikk i akkurat Beverly Hills?

-Før vi signerte avtalen om Robertson lokalet, så drev vi research i stort sett ett år, og det er ingen tvil om at den gaten som gjør det best i vårt segment i hele LA for tiden, er Robertson. Og at vi ligger vegg i vegg med Kitson som sikkert er LA mest kjente butikk er jo også moro. Konkurranse er det jo overalt i disse dager, sier Staalnacke.

Utedo i Los Angeles

Moods of Norway gutta har overlatt lite til tilfeldighetene. Åpningen skjer selveste 17.mai-helgen og er en tredagers lang fest, som feires i stil med norske tradisjoner som is og vafler på nasjonaldagen. Vårens kolleksjon "Legendary Superstars" er allerede på plass i butikken, sammen med den karakteristiske gulltraktoren, utedoen og bøttespannene.

MinMote.no - Norges største moteside

-Som de glade norske patriotene vi er så passer det oss som hånd i hanske. Vi kunne ikke ha åpnet tidligere, så da var saken egentlig grei. Det blir vafler, champagne, is og god hederlig 17. mai-stemning. En magisk dag på alle måter, sier Staalnacke.

- Har dere noen indikasjon på at Moods blir tatt godt imot i USA?

-Så langt har vi hatt ganske mange gode ambassadører her som helt klart gjør at merket blir litt raskere kjent. I tillegg så har vi jo ganske mange kunder her allerede, men det er jo det mest konkurranseutsatte markedet i verden, men det går sikkert bra, som mormor sier, ler Staalnacke.

- Lar dere Stryn i stikken og flytter hele butikken til Hollywood for å leve the LA-life?

-He, he, neida. Vi elsker jo Stryn og Norge. Det som vi gjør er å pendle litt frem og tilbake, stort sett slik som vi har gjort hele tiden. Vi holder jo på med mange ulike prosjekter, så Norge og Stryn vil absolutt være der vi har super fokus. Det er jo fint å være i USA av og til, men det er jo Norge vi liker best og det er der vi henter all inspirasjonen vår, avslutter Staalnacke til minMote.

Følg minMote på Twitter!
Publisert:

Finn mer innhold om: