Fred Perry slipper Amy Winehouse kolleksjon
Det britiske motehuset Fred Perry gir nå ut et utvalg av en vår- og sommerkolleksjon som Amy Winehouse designet for merket før hun døde i juli i år.
Kolleksjonen, som består av 14 plagg fra den avdøde sangerens 2012 vår kolleksjon, ble lansert på klesmerkets nettside i dag.
Kolleksjonen består av bluser, kjoler og vesker designet for å minne om Winehouse’ signatur retro-stil.
«Til minne om Amys kjærlighet for det amerikanske 50-tallet og art-deco Miami, består kolleksjonen av eksklusive trykk med cadillacer, juke bokser og katteøyne-solbriller i rosa, lyseblå og svarte nyanser» står det på hjemmesiden.
I oktober i fjor kom artistens første kolleksjon i butikkene, også den inspirert av femtitallet.
Fred Perry vil donere kolleksjonens inntekter til «The Amy Winehouse Foundation», stiftet av artistens familie, for å hjelpe sårbare, unge mennesker.
Familien var ikke i tvil om de skulle gå frem med lanseringen til tross for dødsfallet.
- Da Fred Perry kom og spurte oss hva vi ville gjøre med den nye kolleksjonen, var det naturlig for oss å fortsette. Amy elsket å jobbe med begge disse kolleksjonene, og hun ville at de skulle gis ut, sa Mitch Winehouse til Fashionista i august.
Amys klær fortsetter å håve inn penger, spesielt i etterkant av dødsfallet. Sist uke ble den hvite kjolen hun bar på coveret til «Back to Black» skiva solgt for 67500 £, eller 610 000 kroner.
Musikken hennes lever også videre. I går ble Winehouse' siste album, «Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures» gitt ut i Storbritannia.