Stella skal designe for Gap

hannekh
Publisert:

Stella McCartney nøyer seg ikke med eget merke og kule treningsklær for Adidas. Nå skal hun også lage klær for barn og babyer, for den amerikanske kleskjempen Gap.

Så til alle pappaer som pleier å kjøpe med seg reisegaver hjem fra Gap, til høsten kan dere glede mor med litt design for de minste, til lavpris.

Etter en dårlig vinter og vår med redusert omsetning på seks prosent i mai sammenlignet med samme periode i fjor, tar Gap nå grep for å trekke flere kunder inn i butikkene.

Stella McCartney etablerte sitt eget klesmerke i 1995, to år senere ble hun sjefdesigner for Chloe og i 2001 inngikk hun et samarbeid med Gucci-gruppen, og har siden drevet sitt merke med suksess under deres vinger. Beatles-datteren har imidlertid lenge ønsket å lage barneklær.

- Jeg synes at barneklær burde være mer tilgjengelig priset, noe som er spesielt viktig i dagens økonomiske klima, sier McCartney i en pressemleding, som selv er mor til tre og er strengt praktiserende vegetarianer. Hun bruker heller ingen dyreprodukter eller dyretesting i sine kolleksjoner.

Det er ikke første gang Stella McCartney gjestedesigner for andre merker, hun har laget flere kolleksjoner for Adidas og Puma, og en engangssuksess for H&M. Gap ble etablert i 1969 i San Francisco, og selskapet har ytterligere fire merker, deriblant Banana Republic. Gap-selskapet er ikke bare USAs største klesforhandler, mens er også en av verdens største med sine over 3100 butikker verden over, og 134.000 ansatte.

untitled link
Publisert: