Sjekk Justin Biebers ekstreme stilforvandling
Justin Bieber har gått fra «baby» via badboy til stilsikker ektemann.
Justin Bieber slo igjennom allerede som 13-åring med blant annet hitlåten «Baby». Han har opp gjennom årene vist at han har hatt en stor interesse for mote, og som 18-åring ble han kåret til årets moteikon.
Stilen hans har utviklet seg i takt med at han har gått fra barnestjerne til rebelsk tenåring, og nå til det som kan virke som en roligere og mer voksen utgave.
Da Bieber først slo igjennom rundt 2009, hadde ofte på seg jeans og elsket å toppe antrekket med capsen på snei. Han var også fan av sneakers, gjerne high top.
Søndag er han på ny klar for norgeskonsert, og vi er spent på hva han velger på scenen. Uansett må vi ta en solid kikk i bakspeilet.
I 2009 ble han beundret av mange unge fans ikke bare på grunn av hittene – men kanskje like mye på grunn av hans fluffy manke? Signatursveisen hans var sideskill og han hadde så å si alltid håret ned mot øynene.
– Jeg tørker det med hørføner og det tar bare omtrent to minutter, sa Bieber om sveisen for ni år siden, ifølge InStyle.
Bieber elsket også lilla og ble sjelden sett uten et eneste plagg med favorittfargen.
I 2010 begynte han å eksperimentere enda mer med stilen, og fikk virkelig på plass stjernefaktoren. Han gikk ofte for heftig bling rundt halsen, og kjettinger på buksen var fast inventar.
I 2011 måtte signatursveisen ryke til fordel for en kortere variant. Stilen var imidlertid relativt lik og sneakers og jeans mikset med en vest var tydelig en favoritt i garderoben.
Det var også året han viste seg sammen med Selena Gomez for første gang på den røde løperen. Da gikk han for en skikkelig klassisk stil med velurdress og sløyfe, og sveisen ble elegant dratt bakover.
I 2012 tok Bieber turen til Oslo og hadde konsert ved Operaen. Han hadde fylt 18 år og stilen hans hadde blitt mer voksen. På scenen hadde han jeans med gulldetaljer og matchende, iøynefallende sneakers.
2013 var året hvor rebellen virkelig kom til syne. Han ville vise at han ikke var «baby» lenger, og det kom også fram i antrekkene hans. Han han ble enda mer dristig på den røde løperen – som med en helrød dress fra luksusmerket Balmain. Flere tatoveringer kom også til syne på armene hans.
I 2015 ble han enda mer rocka. Hullete jeans og band-T-skjorter var en gjenganger. Han farget også lokkene blonde, og enda flere tatovering dukket opp på armene.
Året etter fikk han kanskje hans mest omdiskuterte sveis hittil, nemlig dreads.
Forelskelsen i hullete jeans fortsatte, mens det blonde håret ble etter hvert shavet av.
2017 var året hvor stilen til Beiber begynte å ta en ny vending. Han ble mer avslappet ble fan av streetwear.
Han gikk blant annet kledd i det hypede samarbeidet mellom streetwear-merket Supreme og motehuset Louis Vuitton.
Justin Bieber lanserer klesmerke
Stilen hans har virkelig fått rotfeste det siste året, kanskje ved hjelp av stylisten Karla Welch, som også styler den norske skuespillerstjernen Renate Reinsve.
– Det har skjedd veldig naturlig. Vi har bare skjønt hverandre fra begynnelsen. Jeg opererte i bunn og grunn i blinde og dukket opp med ting jeg likte. Også likte han det også alltid, sier Welch om stilutviklingen til motenettstedet ManRepeller.
Renate Reinsve fronter Louis Vuitton-kampanje
I 2018 ble stilen enda mer avslappet – om det er mulig. Håret har også vokst ut og blitt blondt igjen.
Motepressen har både elsket og hatet den nye stilen hans. Han får kritikk for å se ut som han ser ut som en boms, mens andre elsker den nye hipsterstilen.
The Guardian har kalt stilen hans «Scumbo».
– Scumbos har på seg store og overprisede skatemerker som Palace og Supreme, obskure grafiske T-skjorter, latterlig sko og enda mer latterlige hatter. De har også på seg luksusmerker som Gucci, Versace og Prada, men får det til å se stygt ut med vilje, skriver den britiske avisen.
I 2018 lanserte Bieber sitt eget klesmerke, Drew House. Og selv om han gjerne bruker sine egne plagg på ulike tilstelninger, er han fremdeles å se i antrekk fra anerkjente designere.