Jacquemus hylles for spektakulært show
Det populære luksusmerket Jacquemus feiret ti år med et show i en lavendelåker i Sør-Frankrike.
Simon Porte Jacquemus startet sitt selvtitulerte merke for ti år siden. Da var han kun 19 år gammel, og hadde droppet ut av designskolen Esmod i Paris. Jacquemus har i de siste årene blitt en av de mest populære luksusmerkene, kjent for sine spennende snitt og friske farger.
Mandag var det duket for visning for vår- og sommerkolleksjonen 2020. Showet ble holdt i en lavendelåker i Provence i Frankrike med en rosa catwalk på hele 500 meter. I bakgrunnen kunne man skimte fjellkjeden Alpilles.
Modellene gikk ned den rosa catwalken ikledd power suits, stråvesker og små kjoler – perfekte antrekk for en sommerdag i Sør-Frankrike.
På første rad satt blant andre supermodell Emily Ratajkowksi og it-jente Jeanne Damas.
Det spektakulære showet har blitt delt som ild i tørt gress på sosiale medier, og hylles av både motepressen og influencere.
– Jacquemus er fortsatt den selvstendige unge mannen som gjør alt for å skille seg fra mengden. Mandag kveld var han på toppen av verden, skriver WWD i sin anmeldelse av visningen.
– Det er en perfekt setting for moteverdenens mest Instagram-vennlige designer, skriver Vogue.
Ifølge WWD har Jacquemus vokst raskt, og det forventes at han skal selge for over 23 millioner euro i løpet av 2019. Dette er spesielt tilbehøret til Jacquemus som er populært, for eksempel hans mini-veske Chiquito.
Jacquemus, i motsetning til andre merker nå for tiden, betaler aldri stjerner for å gå kledd i designet hans. Men både Beyoncé, Rihanna og Dua Lipa elsker likevel it-merket.
– Det er det største komplimenten. Ikke fordi de er stjerner, men fordi de har alt og fortsatt velger de å gå i Jacquemus, sier designeren i et intervju med Vogue.