Bottega Veneta er motebransjens nye favoritt
Luksusmerket med Daniel Lee (33) i spissen fortsetter å imponere.
Et merke som virkelig har fått en oppsving er Bottega Veneta. Daniel Lee fikk i februar stor oppmerksomhet for sin debutkolleksjon for merket, og under moteuken i Milano nylig viste han at han holder stilen.
Det var knyttet store forventninger til visningen, og Daniel Lee innfridde.
Den norske modellen Kaya Wilkins, kjent som Okay Kaya, var merkets første kampanjemodell, og var også å se på catwalken under Daniel Lees første show. Denne gangen var hun også blant modellene som var hanket inn.
Merket har først og fremst vært kjent for sine produkter i flettet skinn. Daniel Lee tok over etter Tomas Maier som hadde styrt Bottega Veneta i 17 år.
I nye Bottege Veneta har Lee skapt en tidløs, elegant og luksuriøs look som samtidig bringer noe nytt.
På ett år har han gått fra å være relativt ukjent, til å bli motebransjens nye favoritt.
33-åringen er utdannet ved Central Saint Martins i London, og har tidligere blant annet jobbet i motehuset Celine under sjefdesigner Phoebe Philo. Av mange er Bottega Veneta nå spådd å være det nye Celine.
I Oslo har merket sin egen butikk i shoppingområdet Promenaden. Det er særlig tilbehør som sko og vesker merket har fått mye skryt for. Vesken «The Pouch» med en prislapp på omkring 20.000 har blitt en favoritt hos mange moteinfluencere og kjendiser.
Noen av skoene har også vært nærmest umulige å oppdrive.
Under showet i Milano viste merket sin vår- og sommerkolleksjon for 2020. Det er også her særlig sko i flettet skinn og en oversized skulderveske som har blitt trukket frem som høydepunkter.
Foto: Reuters.
Foto: AFP.
Ellers besto visningen av mange plagg i skinn og det var flere elegante minikjoler å spore.
Foto: AFP.
Foto: AFP.
Foto: AFP.
Foto: Reuters.
Skal vi tro Bottega Veneta og motebransjens nye favoritt Daniel Lee blir det også rom for noen rimelig raske briller neste sommer:
Bottega Veneta SS 2020. Foto: AFP.
Bottega Veneta SS 2020. Foto: AFP.