På MinMote finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter MinMote skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener MinMote penger.
Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på MinMote, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
La fargerike plagg lyse opp hverdagen for en tidlig vår.
Jordtoner er kanskje en av de store trendfargene i år, men også gult, grønt og oransje er spådd til å bli populære. Knalle farger er kanskje ikke det første du tenker på når du ser ut av vinduet en grå og kald januarmorgen - men å dykke ned i fargeskrinet garanterer deg en lysere og livligere hverdag.
Fargene kan enten brukes sammen for et virkelig fargerikt uttrykk, eller som en kontrastfarge til de mørke vinterklærne.
Barn av regnbuen
Da Christopher Bailey hadde sitt siste show som sjefdesigner for det britiske motehuset Burberry i februar, lagde han et show man sent vil glemme, da han blandet regnbuefarger inn med de kjente, klassiske Burberry-rutene for å rette fokus mot LGBTQ-rettigheter.
Miks og match
Det franske motehuset Balenciaga er blant de største it-merkene, og også de er enige om at sterke farger hører vinteren til:
Under moteoppvisningen på Paris Fashion Week i fjor vinter, viste modellene frem jakker, boots og vesker i knalle farger.
LATTERLIGGJORT FOR LAG-PÅ-LAG JAKKE
Kontrast til det mørke
Det amerikanske motehuset Tibi viste også stolt frem knallfarger under New York Fashion Week i februar. I motsetning til Balenciaga som satte ulike sterke farger sammen, gikk modellene for Tibi i ensfargede antrekk, med én eller to kontrastfarger.
Det toneangivende fargesystemselskapet Pantone har kåret fargen «living coral», som de beskriver som en «oransje farge, med en gylden undertone», til den store trendfargen i 2019. Prøv å bland inn fargen i ett av vinterantrekkene dine, så kan du tyvstarte med trenden.