Sjekk kjoleshowet hos by TiMo
Tine Mollatt og by TiMo holder seg tro til egen stil med ny romantisk kolleksjon.
By TiMo har tidligere holdt sine visninger på Theatercaféen i Oslo, men hadde denne gangen trukket ut til den vakre hagen til Ladegården i gamlebyen – noe som sto helt i stil med kolleksjonen som har fått navnet «Gardens».
Som vanlig satt kjendisene på første rad med mobiltelefonene klare.
Her kan du se alle høydepunktene fra første dag av Oslo Runway!
Tine Mollatt, som står bak det romantiske klesmerket by TiMo, er særlig kjent for sine drømmende blomsterkjoler.
Og kjoleshowet skuffet ikke denne gangen heller. De tør å følge sin egen suksessoppskrift.
Mang en bryllupsgjest kommer til å gå kledd i norsk design neste sommer, uten at by TiMo trenger å finne opp kruttet på nytt.
Sjefdesigner Mollatt forteller til MinMote at de i denne omgangen har tatt materialene lenger med transparente og strukturerte stoffer for å vise at de klarer å fornye seg.
byTimo SS19. Foto: Getty Images/Oslo Runway
byTimo SS19. Foto: Getty Images/Oslo Runway
byTimo SS19. Foto: Getty Images/Oslo Runway
byTimo SS19. Foto: Getty Images/Oslo Runway
Mollatt forteller videre at de som alltid har vintageinspirasjon og er tro mot sitt DNA.
– Vi er et merke som jobber med de lange trendene, og ønsker å skape klær som jenter kan ha i skapet i flere år og som ikke er ute av trend neste sesong, gjerne med materialer som holder vask etter vask. På den måten er man også med på å bidra til mindre massekonsum, sier hun.
Under tirsdagens show fikk vi se flere nye omslagskjoler, kjoler med viktoriansk inspirasjon og flagrende, florlett tyll. Flere av antrekkene har også markert midje, og vi fikk se alt fra kimonoer til gulvlange westernkjoler.
Modellene hadde naturlig styling, og kunne sklidd rett inn på hvilken som helst sommerfest.
Designeren forteller at Oslo Runway har vært en viktig visningsarena for merket opp gjennom årene. By TiMo er nemlig en av de merkene som har vært med bortimot hver sesong.
– Vi får vist vår kolleksjon til både norsk og internasjonal presse, influencere og våre butikker. I tillegg skaper moteuken liv i byen og økt oppmerksomhet rundt bransjen vår, sier hun.
Denne gangen var det også flere kjente navn på catwalken som Anna Skavlan, Sunniva Tufte Halkjelsvik og «curve»-modellen Eline Lykke.
Det siste året har by TiMo blitt tatt inn i den anerkjente motebutikken Barneys i New York. Mollatt forteller at merket ønsker å vise mangfold med valget av modeller på catwalken og med både showpieces og klær for «kvinnen i gaten».
– Der en viktig del av vårt DNA og vi skaper klær med ulike typer jenter i tankene. Vi jobber også globalt, så for oss er mangfold, ulike etnisiteter og kulturer en stor del av vår hverdag.