Justin Bieber ute med eget klesmerke
Klærne han har vist frem i flere måneder, er nå å få tak i.
I november i fjor ble det klart at superstjernen arbeidet med et eget klesmerke da han opprettet merkets Instagram-profil.
Og nå er det endelig lansert, etter at Bieber har vist frem plagg med merkets gule signatur-smiley i flere måneder. Merket, som er døpt etter hans eget mellomnavn, har fått navnet Drew House. Dette har vært under arbeid siden februar i fjor da han registrerte varemerket «Drew», «The House of Drew» og «La Maison Drew». Merkets første slipp ser ifølge Fashionista ut som en blanding mellom merket Yeezy og Biebers egne baggy og skater-påvirkede stil.
Alle plaggene skal være etisk laget i et begrenset opplag i Los Angeles i USA. De er unisex og prisene ligger mellom 48 dollar for en t-skjorte og 148 dollar for en bukse, noe som tilsvarer mellom rundt 400 og 1300 norske kroner. Alle plaggene fra kolleksjonen er allerede utsolgt på nettsiden. Med tanke på at Biebers merch-samarbeid med Jerry Lorenzo tilbake i 2016 var veldig suksessfullt, så er det stor sannsynlighet for at vi kommer til å se mange i Drew House fremover.
Se Biebers ekstreme stilforvandling
Merket ønsker et avslappet uttrykk, ifølge deres egne nettside. Her er det et bilde med følgende tekst: «Drew house is a place where you can be yourself. blah blah blah blahsdbksjdfhl. wear like you dont care. come chill. k. bye.»
Noe som kan minne om hvordan Bieber selv kler seg, da det sjelden ser ut som han tenker på noe mer enn at det skal være behagelig.
Hailey Baldwins forlovelsesring kan ha kostet mellom to og fire millioner
Justin Bieber er bare en av mange kjendiser som har startet sitt eget klesmerke. Rihanna er en av dem som ryktes å jobbe med å lansere sitt eget luksusmotehus. Hun har i følge WWD vært i dialog med gruppen LVMH som huser store luksusmerker som Christian Dior, Louis Vuitton, Fendi og Celine. Hun har allerede hatt stor suksess med Fenty x Puma, sitt eget skjønnhetsmerke Fenty Beauty»og eget undertøysmerke.
Nicki Minaj lanserte en kolleksjon i samarbeid med Kmart i 2013. Denne besto av rimelige klær og tilbehør, men dette samarbeidet varte ikke lengre enn tre år.
Kardashian- og Jenner søstrene er også kjent for å være business-orienterte. Khloe Kardashian lanserte klesmerket Good American i 2016, som fokuserer på kvinner med former og muskler. Kourtney Kardashian lanserte sitt designsamarbeid med PrettyLittleThing i 2017, som i hovedsak besto av festklær.
Kendall og Kylie Jenner lanserte merket Kendall + Kylie i 2012 og hadde en samarbeidskolleksjon for Topshop i 2015. Nå har Kylie gått sine egne veier og har gjort enorm suksess med sminkemerket sitt Kylie Cosmetics som hun startet i 2015. I midten av 2018 ble hun avbildet på forsiden av det anerkjente økonomimagasinet Forbes.
Også kjendiser som blant annet Gigi Hadid, Beyoncé, Jennifer Lopez, Sarah Jessica Parker og Britney Spears har prøvd seg på sine egne merker eller samarbeid tidligere.