På MinMote finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter MinMote skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener MinMote penger.
Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på MinMote, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
Kjedelige skinny jeans er ut. Hent frem 501-buksen og en kjøkkensaks for å skaffe deg høstens kuleste bukser.
Innkjøper på Høyer og moteblogger Annabel Rosendahl med sesongens kuleste jeans. Foto: Skjermdump fra Instagram/ @annabelrosendahl
Olabukser går (heldigvis) aldri av moten, men det blir stadig innført små justeringer og detaljer som gjør det klassiske plagget nytt og spennende.
Det siste året har 501-bukser fra Levi's vært mer populært enn noensinne og til og med økt i verdi. De rette buksebena er fortsatt gjeldende, men nå riktignok med en twist.
untitled linkI 2015 introduserte det franske merket Vetements redesignede 501-bukser med synlig søm langs bena, og skåret, ujevn kant nederst ved anklene. Baksiden av buksebena er også klippet opp, men lengre. Det tok en god stund før detaljen ble plukket opp på gaten, men nå er den overalt.
DERFOR FINNES DEN LILLE LOMMEN PÅ JEANSEN DIN
Norske street style-favoritter som Annabel Rosendahl og Celine Aagaard har for lengst omfavnet trenden og styler buksene til statementplagg som her:
Det populære kjendismerket er blant annet kjent for å introdusere banale trender som ofte er kopier av plagg du allerede kjenner fra før som Champion-gensere og logoen til transportfirmaet DHL.
5 KLESMERKER SOM HAR BLITT TRENDY IGJEN
Vetements-buksene koster i overkant av 10.000 kroner (😂), men kjedebutikkene har så klart hoppet på og tilbyr den samme looken til under 500-lappen. Har du en kjøkkensaks kan du enda enklere og billigere lage buksen selv.