På MinMote finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter MinMote skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener MinMote penger.
Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på MinMote, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
Dette skilte seg ut på catwalken.
En ny runde med moteuker er i gang, og akkurat nå er det herrenes moteuker som står for tur.
Det er høst- og vinterkolleksjoner for 2023 som skal vises frem, og kjente navn som Gucci, Prada og Fendi har allerede vært i ilden i Milano.
Disse moteukene er ikke bare et av årets høydepunkter for journalister og influencere, det er også en attraktiv tilstelning for stjerner innen musikk, film og TV.
På første rad i Milano satt blant andre Theo James (38) fra den populære serien «White Lotus» og den danske skuespilleren Mads Mikkelsen (57).
Visningene som vi, Theo James og Mads Mikkelsen får se i løpet av disse moteukene er ofte noe helt for seg selv. Men, blant de mange kreasjonene som er skapt, så kan en så noen tydelige trender som går igjen i flere av visningene.
I Milano var det spesielt fem ting som skilte seg ut, og de trendene kan du se her:
Bomberjakken
Den kommende høsten er Gucci, Prada og Giorgio Armani alle troen på at bomberjakken vil være sentral.
Jakker i både korte og overdimensjonerte proporsjoner har vært i vinden lenge, og i Milano fikk vi se begge deler fra Gucci og Prada.
Helgrått
Å style antrekk ton i ton, har lenge vært en favoritt i motebransjen. Dersom vi skal følge Fendi, Dolce & Gabbana og Giorgio Armani denne høsten, er det helgrå antrekk som gjelder.
Gjennomsiktig
Vi går en luftig år i møte dersom man kopierer antrekkene til Fendi, Dolce & Gabbana og Gucci. De har nemlig troen på den gjennomsiktige looken for den kommende vår- og vintersesongen.
Gjennomsiktige plagg er en trend vi også har sett blant kvinnene, og spilte en spesielt stor rolle under fjorårets festsesong.
Under visningene i Milano var dog antrekkene stylet hakket mer hverdagslig.
Kaster du deg på den gjennomsiktige trenden?
Dobbeltspent
Vi kommer alltid til å få se dresser presentert under moteukene, så nå handler det rett og slett om å finne den ene detaljen som skiller seg litt ut. Flere av blazerne vi så i Milano var av den dobbeltspente varianten. Denne trenden er det nok mange som allerede har i klesskapet sitt!
Vesken
Helt til slutt måtte vi også ta en liten titt på tilbehøret, og her var det veskene som skilte seg ut. De var gjerne av det litt store slaget og flere av modellene bar vesken under armen.
Hvilken trend liker du best?
Stjel stilen
MinMote har hentet frem noen favoritter nå, inspirert av moteuken i Milano. Kanskje kan du kaste deg på trendene lenge før plaggene vi så denne uken faktisk er kommet i butikk?
Vendbar jakke
Bomberjakkens ene side er ensfarget blå, mens den andre har et mønster.