Den nye clutchen til 20.100 kroner får gjennomgå på Instagram.
Hvis du ser for deg en luksusveske fra et italiensk motehus, så er kanskje ikke kjøttdeig det første du skal tenke på. Eller hvem vet? Designere lar seg inspirere av både det ene og det andre. Men at kjøttdeig var det som var klistret opp på moodboardet til Bottega Veneta-designeren, er vanskelig å se for seg.
Kanskje dette var det siste stikket fra designer Daniel Lee før han bestemte seg for å forlate merket?
Daniel Lee forlater Bottega Veneta: – Sjokkerende
Det italienske merket, som blant annet er kjent for sine lekre, chunky vesker, har nå kommet med en ny variant som vekker oppsikt.
Deres «Pouch Mini chenille»-clutch fanget oppmerksomheten til Instagrams motepoliti, Diet Prada, og har nå vekket oppsikt blant millioner av mennesker – deriblant oss.
Svimlende sum
Den nye vesken er liten av størrelse, rosa i fargen og består av et stoff med masse tekstur. Det er nettopp disse komponentene som gjør at vesken nå sammenlignes med god, gammeldags kjøttdeig.
Sammenligningen har fått folk til å både le og fortvile. Gråtefjes-emoijer er det nok av i kommentarfeltet til Diet Prada på Instagram, men det er også noen som har tatt til tastaturet for å uttrykket sin reaksjon.
«Porchetta Veneta», skriver en Instagram-bruker og sikter til den italienske ribberullen ved navn Porchetta.
Noen andre synes den ser ut som noe helt annet: «Jeg trodde det var en dusjskrubb».
Like under kommer det også inn noen som liker vesken, mens andre synes prisen er det mest oppsiktsvekkende:
«£1600??? Nei, jeg kan få den for 6.99 på matbutikken».
Og det er ikke så rart at prisen blir et samtaleemne her. For som med de andre Bottega Veneta-produktene er også denne nokså rådyr. Hvis du vil skaffe deg den mye omtalte clutchen, må du faktisk ut med over 20.000 norske kroner.
Spenstig design
Da MinMote-redaksjonen fikk se den gøyale sammenligningen, var det flere som måtte kaste seg på Google. Det var nemlig ikke bare et bilde av kjøttdeig som dukket opp i hodet da de så vesken. «Det der ser jo ut som en støvvott», lød det fra den andre pulten i redaksjonen. Og jammen meg gjorde det ikke det!
Men dette er absolutt ikke første gangen motehuset høster krasse reaksjoner for designet sitt. Hvem kan vel glemme da Balenciaga viste frem et rådyrt skjørt som ble sammenlignet med en bilmatte? Eller da samme merket slapp en stor, blå veske til 18.000 kroner, som var svært like Ikeas handlepose til 5 kroner?
Ikke vet vi om designerne faktisk har latt seg inspirere av bilmatter og kjøttdeig, men moro er det for oss tilskuere uansett!