På MinMote finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter MinMote skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener MinMote penger.
Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på MinMote, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
Hoops, eller store øreringer er mer populært enn noen gang. MinMote viser deg de fineste og forteller deg hvorfor de har tatt av i motebildet.
Fra de klassiske og enkle sølvringene til de tykke i gull - hoops er en enkel måte å pynte seg på uansett anledning, og til hvilket som helst antrekk.
Internasjonale it-jenter som Bella og Gigi Hadid, Rihanna, Jeanne Damas, Kendall Jenner og Haley Baldwin har omfavnet trenden for lenge siden, og også norske it-jenter som Jenny Skavlan, Tone Damli og Astrid S ser ut til å digge store øreringer.
Fashionista med hoops. Foto: Getty Images
Fashionista med hoops. Foto: Getty Images
Fashionista med hoops. Foto: Getty Images
Fashionista med hoops. Foto: Getty Images
Bruk sølv og gull om hverandre til lette sommerkjoler på stranda, kule «statement» t-skjorter på jobb, olajakker i parken og til ullgenser på kvelden.
Hoops kom på banen igjen etter store motevisninger som Marc Jacobs høstvisning 2017 og da kjente motehus som Fendi og Michael Kors begynte å ta i bruk ørepynten. Etter visningen forklarte Jacobs til Vogue at bruken av hoops som en «anerkjennende gjest som respekt for mote alltid vil være grunnlaget for ungdomskultur og streetstyle».
Som født og oppvokst i New York, har designeren merket seg innflytelsen hip-hop har hatt på kunst og stil.
Hoops gjennom tidene
Hoops har en lang historie, og har vært inn og ut av popkulturen. Jennifer Lopez har blant annet gjør ørepynten til sitt varemerke over to tiår. Hvis vi går tilbake i tid ser vi smykkene brukt i det gamle Egypt og helt tilbake til Neo-Assyrerne fra tiden før Kristus, skrive Vogue.
Siden har stammer i asiatiske og afrikanske land brukt smykkene som tradisjonelle symboler. På 60-tallet ble det spesielt populært blant afro-amerikanere under Black Power-bevegelsen. Fra aktivister som Angela Davis til Tina Turner brukte øreringene samtidig som de omfavnet naturlige hårfrisyrer med inspirasjon fra Afrika.
På 70-tallet ble øreringene omfavnet av artister som Diana Ross og Donna Summer. De tykkere øreringene ble byttet ut med tynne i gull. Innen 90-tallet var store hoops etablert som Chola-stil, som var meksikansk-amerikanske kvinner fra arbeiderklassen sør i California. Den radikale stilen ble definert med mørk lipliner, og babyhår formet og klistret til huden.
Husker du da disse tatoveringene var trendy?
Uansett historie, mote har alltid blitt påvirket av historie og innflytelse fra forskjellige kulturer. Øreringer er et tilbehør som kler alle og som kan brukes av alle, selv om det er viktig å huske på at det ligger en viktig historie bak de fine smykkene.