Norsk merke til amerikansk luksusbutikk
ByTiMo skal henge side om side med noen av verdens største motehus hos Barneys.
Motehuset Barneys New York er kjent verden over for sitt utvalg av håndplukkede luksusklær.
Nå har de tatt inn det norske merket byTiMo i sitt sortiment.
– Barneys er vel det mest anerkjente og største motehuset i USA, så for oss har dette vært en drøm og et mål. Det er så kult å endelig kunne fortelle nyheten, forteller byTiMo gründer, eier og sjefdesigner Tine Mollatt i en pressemelding.
Merket vil selges i alle kjedens butikker over hele USA og internasjonalt i den anerkjente nettbutikken.
Se «up and coming»-modellen Eline Lykke for byTimo
Nyheten kommer kun kort tid etter at hertuginne Kate ble sett i en av merkets kjoler under sitt norgesbesøk.
Markedssjef Elisa Mollatt forteller at innkjøperne og motesjefen hos Barneys falt for det norske merkets klassiske blomstermønster.
– Det at vi har kommet inn på en av verdens mest anerkjente departement stores betyr masse! Det gir et fantastisk kvalitetsstempel som vi håper flere legger merke til. Dette kan være med på å åpne dører til flere spennende butikker, både i USA og internasjonalt, sier markedssjef i byTiMo Elisa Mollatt til MinMote og legger til at Moda Operandi også fortsetter med samarbeidet.
Motehuset har allerede begynt salget av flere spesiallagde plagg fra det norske merket.
Elisa Mollatt forteller at Barneys også ønsker å satse på merket fremover, og at de allerede har gjort innkjøp av kolleksjonen som kommer til høsten, som du kan se i videoen under.
Markedssjefen forteller at innpass hos luksusvarehuset er noe merket har jobbet lenge og hardt for.
– Jeg møtte motesjefen og innkjøperne til Barneys i September 2017, under moteuken i New York. Et møte ble raskt til tre, da flere fra teamet til Barneys måtte komme inn for å se. De falt virkelig for produktene og for byTiMo! Det var en fantastisk opplevelse, utrolig hyggelige møter, og da ordren kom inn noen uker etterpå, måtte vi virkelig klype oss i armen, avslutter hun.