Vogue: Kim Kardiashian er Peter Dundas’ nye muse
Den norske Roberto Cavalli-sjefen Peter Dundas skal ha valgt realitydronning Kim Kardashian som merkets ansikt utad.
Motebransjen kaller dem muser; kvinnene som blir tatt inn i varmen av de største motehusene, kledd opp i de hotteste plaggene (gjerne før selv den innerste moteeliten har sett dem), og blir ambassadører for merket - samt inspirasjonskilder for designeren selv.
Kjente eksempler er Karl Lagerfelds Cara Delevingne, Marc Jacobs Sofia Coppola, eller Hubert Givenchys Audrey Hepburn.
Nå kan også Kim Kardashian og Peter Dundas føyes inn i rekken, skriver Vogue.com.
Hyller Kim
Det hele begynte da Kardashian ankom Met-gallaen i en av Dundas’ første Cavalli-kreasjoner – en gjennomsiktig, glitrende fjærkreasjon som kun Beyoncés kjole kunne konkurrere med.
- Å kle opp Kim var en fantastisk måte å starte et nytt Cavalli-kapittel på, sier Dundas til Vogue og fortsetter:
- Jeg synes Kim representerer en typisk Cavalli-kvinne med sensualiteten og den usjenerte kroppshyllesten hennes.
Designeren og TV-kjendisen har også møttes flere ganger i det siste, og dokumentert det på begges Instagram-konto:
Dundas gjorde stor suksess som Puccis toppdesigner fra 2008 til tidligere i år, da han meldte overgang til samme jobb hos Cavalli, hvor han også jobbet fra 2002 til 2005.
Han vil ikke røpe til Vogue om Kim er hans eneste muse, men understreker at Cavalli-kvinnen kommer i mange utgaver.
Allerede denne høsten viser designeren sin første kolleksjon for Cavalli under moteuken i Milano.