Celine Aagaard lanserer eget klesmerke

BLIR DESIGNER: Celine Aagaard skal produsere en high end-kolleksjon på en mer bærekraftig måte. Her er hun under moteuken i Stockholm. Foto: Getty Images.

Moteprofilen (41) satser på eget design, og innrømmer at fallhøyden er stor.

Elise Alexandra Gulbrandsen
Publisert:

Celine Aagaard har de siste årene blitt kjent som en av Norges største moteprofiler. Hun har jobbet som både redaktør, journalist og influenser. Senest med nettmagasinet Envelope og en Instagram-konto med over 150.000 følgere.

Nå tar hun ett steg videre og lanserer hun sitt eget klesmerke kalt Envelope 1976.

– Vi har jobbet knallhardt, og her nytter det ikke å si at man ikke kan bidra. Fallhøyden er stor. Hadde jeg gjort en samarbeidskolleksjon kunne jeg jo skyldt på noen andre dersom det gikk galt. Denne gangen er det meg det står og faller på, sier hun til motenettstedet Melk & Honning som først omtalte saken.

Foto: Ole Martin Halvorsen

Merket lanseres sammen med selskapet eco.logic med Pia Norskaug, komiker Morten Ramm og Adam S. Ikdal på eiersiden.

NYHETER

Vil «booste» selvtillit med sin første kolleksjon

Minimalt miljø-fotavtrykk

Målet skal være å skape en high end-kolleksjon på en mer bærekraftig måte. I pressemeldingen forklarer Norskaug at de har brukt mye tid på research for å sikre at produksjonen er bærekraftig.

– Det er på ingen måte miljøvennlig å lage og konsumere klær, men vi skal sørge for at fotavtrykket på alle merker vi representerer skal være minimalt, sier Norskaug, salgssjef for ENVELOPE1976 og Daglig leder av eco.logic.

Aagaard beskriver klærne som minimalistisk bohem, og den første kolleksjonen kommer i butikk allerede til høsten. Kolleksjonen er solgt inn til rundt 20 butikker så langt, og vil inneholde kjoler, kaftaner, den skreddersydde dressen og mye strikk.

– Vi lager plagg som vi håper vil bli tatt godt imot. Visjonen og tanken er først og fremst en mer bærekraftig livsstil, ikke at folk som kjøper merket skal få min stil. Hvis folk liker meg er det en bonus, men jeg er mest opptatt av om de liker merket, sier hun til M & H.

Publisert:
Elise Alexandra Gulbrandsen
Elise Alexandra er journalist i VG. Her skriver hun om mote, interiør og skjønnhet. Hun har en forkjærlighet for bruktshopping, og vil inspirere deg til å finne din egen stil.