Norsk design i «Gossip Girl»
Mandag ble norsk design eksponert for over 2 millioner seere i USA. Det ga OnePiece-salget en real oppsving.
I mandagens episode av tv-serien «Gossip Girl» var selveste Chuck Bass, en av hovedkarakterene, iført en knallrød OnePiece. Den populære tv-serien har over 2 millioner seere og The New York Times har tidligere rapportert at showet har stor innflytelse på salget av klær som blir eksponert i serien.
– Vi er kjempefornøyde med dette. «Gossip Girl» er et stort internasjonalt program og vi kan bekrefte at den røde slim fit-varianten Bass var iført har flydd ut av den internasjonale nettbutikken etter at programmet gikk i går, sier en av de tre gründerene bak OnePiece, Thomas Adams (27), til minMote. Han avslører at den røde drakten i utgangspunktet var ment for jenter.
– I utlandet så vi at slim fit-modellen med jentenavn var veldig populære blant gutter. Vi døpte den derfor om og lanserte den som en unisex-modell. Det har funket kjempebra.
LES OGSÅ: Slik får du stilen til Sarah Jessica Parker på budsjett
Dette er ikke første gangen de norske designerne har hatt sett kjendiser iført kosedressen.
– Stjerner som Justin Bieber, Rhianna, Whitney Port, Ronan Keating og Jayden Smith har alle blitt sett i ulike varianter. Noen av stjernene har fått den tilsendt, mens andre har handlet den i butikken i Los Angeles, forteller Adams.
I utgangspunktet ønsket de tre guttene å lage et komfortabelt plagg for slappe søndager foran tv, men drakten lever sitt eget liv og er også å se i bybildet.
– Vi ble overrasket over at folk begynte å bruke OnePiecen som et moteplagg. Og det at et av verdens mest populære tv-programmer velger å ta den i bruk er en enda større overraskelse. Det ga oss en god dag på jobb, avslutter Adams og legger til:
– Folk må få lov til å bruke OnePiecen når de vil!
I Norge sendes «Gossip Girl» på kanalen FEM. Episode 19, der Chuck er iført en OnePiece, er satt opp på 17. mai.
LES OGSÅ: Slik får du «Gossip Girl»-stilen på budsjett
LES OGSÅ: Fant opp «Onepiece» i bakrus