Nyheter

Atle Pettersen blir sexy reklamemodell

Atle Pettersen (22) har ingen problemer med å posere sexy. Nå skal han nemlig selge smykker og klokker for et italiensk merke i tilleg

  • Martine Lunder Brenne
Publisert:

g til artistkarrieren og «Skal vi danse».

Skien-gutten har mange baller i luften om dagen og flere skal det bli. Artisten slo gjennom med «X Factor», men har den siste tiden også blitt en svært populær deltager i dansekonkurransen «Skal vi danse».

Nå ser 22-åringen fram til å bli den nye reklamemodellen til det italienske merket Police. På de ferske reklamebildene poserer Atle i bar overkropp med både klokker og smykker fra merket. Helt uproblematisk, ifølge Pettersen.

- Jeg tenker ikke at jeg skal prøve å være sexy, men at reklamen må stå i stil med merket. Man må tørre å by litt på seg selv vet du, ler Pettersen.

Atle vil nå bli Police sin frontfigur hos alle forhandlerne i Norge, i tillegg til at bildene vil stå på trykk i en rekke magasiner.

Se også:Sniktitt i Maya Vis sminkepung

Han slipper nytt album 11. november som dessuten vil bli solgt hos Police-forhandlerne. Pettersen understreker imidlertid at han ikke blir modell bare for pengene og den lukrative avtalen sin skyld.

Artisten er kjent for sin rocka stil med ringer i ørene og tatoveringer på hele overkroppen. En stil han selv mener passer godt med merket han nå skal fronte.

- Jeg kjenner merket fra før og det er definitivt et merke jeg kan assosiere meg med. Det er veldig viktig for meg og jeg hadde ikke stilt opp på hva som helst, sier han.

Se også:Pippa får ikke nok av sine designervesker

Modellforespørselen fikk han på slutten av sommeren og reklamebildene av en Atle som poserer med både klokker og smykker kommer ut samtidig som han slipper det nye albumet.

Artisten frykter imidlertid ikke redd for at dansingen og modelljobbingen skal gå utover musikken.

- Jeg er absolutt ikke utenfor min egen komfortsone. Dessuten kan jeg bruke Police-samarbeidet til å få solgt albumet mitt flere steder, så det skaper jo mer fokus på musikken, mener han.

Den tidligere «X Factor»-deltageren tror heller ikke at folk flest har endret syn på han etter at han ble dansekjendis.

- Jeg ble en offentlig person etter «X Factor» og det har jeg bygd videre på. Likevel tror jeg folk ser på meg som den samme fyren og de vet at det er musikk jeg driver med. Det er nok det folk liker best ved meg også, tror Pettersen.

«Danse-Atle» tråkker dessuten i svært celebre fortspor når han blir Police-modell. Tidligere har stjerner som Bruce Willis, George Clooney, David Backham og Antonio Banderas frontet merket.

Se også:Dette er høstens herrekåper

Markedssjef i Frithjof E. Rasmussen, som er Police-forhandler i Norge, Beate Hurum Berg er også strålende fornøyd med samarbeidet og valget av nettopp Atle Pettersen.

- Vi er meget fornøyd! Våre klokker og smykker har et ungt og urbant design. Vi var på utkikk etter en person som hadde troverdighet og rett image. Police sitt salgord er «Vær unik» og vi mener at Atle har den rette attituden for å kunne fronte Police på en utmerket måte, sier hun.

Se også:Sesongens hotteste kåper - finn den perfekte for deg

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Moter og Modeller
  2. Mote
  3. Reklame

Relaterte artikler

NYHETER

Lana Del Rey er H&Ms nye ansikt

NYHETER

«Norsk» popartist fronter eksklusivt smykkesamarbeid

NYHETER

Eurovision-vinner landet eksklusiv modelljobb

NYHETER

– Jeg handler galskapen i pornobutikker

NYHETER

Se Marion Ravns utrolige stilreise fra M2M til i dag

NYHETER

Disse supermodellene er med i Beyoncés nye musikkvideo

TILBEHØR

Bella Hadid på forsiden av V Magazine med norsk smykkedesign