Nyheter

Rasende over reklamejuks

Både kunder og fans er rasende på Cheryl Cole og L'Oréal etter at popstjernen frontet en shamporeklame med hodet fullt av hairextensions.

  • Mari Glans
Publisert:

Cheryl Cole er en av de hotteste popstjernene i England, kjent gjennom jentegruppa «Girls Aloud» og som dommer i britiske X-Factor. Hun er også ansiktet til L'Oréals nye hårpleieserie, hvor hun i reklamen skryter av at «håret føles sterkere, fullt av liv og mer glansfullt». Men det viser seg at mye av håret hun viser fram i reklamen ikke er ekte. Cheryl Cole har nemlig hodet fullt av hairextensions, som koster 4000 britiske pund i året, ifølge Daily Mail.

Dette gjør både kunder og fans rasende, og det britiske forbrukerombudet har mottatt 13 klager fra sinte kunder som mener at reklamen er misledende. I reklamen dukker det riktignok opp en ørliten setning hvor det står at Coles hår er stylet med enkelte hårforlengninger, men denne beskjeden vises i knappe to sekunder av den 30 sekunder lange reklamen.

Alle klagene har blitt avvist på grunn av setningen som informerer om løshåret, og det faktum at Cheryl Coles hår, inkludert extensions, har blitt vasket og pleiet med L'Oréals nye hårserie.

Mange kjendiser bruker extensions eller parykk.Stjernene som bruker parykk

- Bryter ikke reglene

Også Cheryls Coles egne fans er skuffet over reklamen, og mener at Cole burde tenke på at hun er et forbilde og at mange unge jenter ønsker å se ut som henne.

- Cheryl har brukt hairextenions fast over en lengre periode. De er en del av hennes look, og er stylet på samme måte som vanlig hår blir stylet, sier L'Oréal i en pressemelding, ifølge Daily Mail.

Cheryl Coles talskvinne har også måttet svare for kritikken.

- L’Oréal har rettighetene på sin side og reklamen bryter ikke reglene. Vi vil aldri kommentere hvilken type hårforlenging Cheryl bruker da det er et personlig spørsmål.

Det har lenge vært en klar sak at det jukses mye i reklamer for skjønnhetsprodukter. Falske øyenvipper, løshår, datamanipulasjon og smellvakre modeller brukes i reklamer for produkter som en illustrasjon på hvordan man kan se ut om man kjøper produktet.

Går reklamene for langt når de bruker slike hjelpemilder? Si din mening i kommentarfeltet.

Relevante artikler videre:

Kjøp løshår på nett!Her er de beste nettbutikkene

Vil du ha ekstra volum?Se flere framgangsmåter her!

Få en perfekt festfrisyre!Tre snarveier til krøller

Skal du til frisøren?Slik får du frisyren du ønsker deg

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Hår
  2. Extensions
  3. Reklame
  4. Cheryl Cole

Relaterte artikler

NYHETER

Hver fjerde skjønnhetsreklame er juks

NYHETER

Lar vi oss lure?

NYHETER

I sminkepungen til Cheryl Cole

NYHETER

Kraftig økning av smilehullskirurgi

NYHETER

Britiske stjerner får massiv reklame-refs

NYHETER

Cheryl Cole får slakt og skryt for sin vågale klesstil

NYHETER

Hevder å ha funnet en kur mot grått hår