KJÆRESTEPAR: Markus Foss og Tone Damli var på plass på den kjendistunge hotellåpningen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Nyheter

Petter Stordalen inviterte til årets kjendisfest

Gallamiddag og glamour sørget for kjendisfest for Stordalen.

  • Ingeborg Aspeli
  • Elise Alexandra Gulbrandsen
Publisert:

Torsdag kveld feiret Petter Stordalen åpningen av sitt nye hotell ved Jernbanetorget i Oslo, Clarion Hotel The Hub, med en storslått fest.

Han inviterte en stor del av Norges kjendiser og influencere. På gjestelisten var blant andre Jan Thomas, Vanessa Rudjord, Tone Damli, Anniken Jørgensen og Thomas Hayes – for å nevne noen.

Se alle bildene fra luksusfesten nederst i saken!

Kvelden kunne by på gallamiddag, underholdning fra artistene Ina Wroldsen og Ruben og et PR-stunt fra sjefen selv hvor han hoppet fra taket til hotellet.

Mange av de inviterte la ut bilder og videosnutter fra kveldens festligheter på Instagram og stories.

Influencerne og kjendisene på den eksklusive festen fikk sponset en femretters middag med vinpakke. Flere benyttet også anledningen til å bo på Stordalens hotell.

Ekspert: – Del av en reklamekampanje

Astrid Valen-Utvik er ekspert på sosiale medier, og driver firmaet Valen-Utvik. Hun mener Stordalens influencer-besøk har hatt stor verdi, og at de når ut til en vanskelig målgruppe.
– Det er noe av det Stordalen og Co er gode på. De skaper oppmerksomhet og en happening man ikke vil gå glipp av. Det er store greier da Stordalen inviterer, sier Valen-Utvik.

KLINTE TIL: Petter Stordalen sammen med kona Gunhild Stordalen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Hun mener at en av fallgruvene er at man gir kontrollen til noen andre, og risikerer at gjestene ikke er fornøyde.
– Jeg tror absolutt ikke det er dumt å gjøre det på denne måten. Det kan ha en stor økonomisk gevinst, men det tar også en stor kostnad ved å gjøre alt så stort. Dette er en måte å tenke på som bare blir viktigere og viktigere fremover, mener hun.

WELLNESS

Geologer slakter krystalltrenden

22. februar 2019

Den siste tiden har også merking av reklame i sosiale medier vært et tilbakevendende tema. Valen-Utvik håper gjestene som var invitert har merket sine innlegg riktig.
– Jeg håper også at Nordic Choice passer på å si dette til de som er invitert, så får man håpe at gjestene har vært flinke til å markere dette som reklame. Det er uten tvil en del av en reklamekampanje, sier hun.

– Dobbelt formål

Trond Blindheim, dosent ved Høyskolen Kristiania, sier til MinMote at journalister og influencere løper markedsførernes ærend ved å omtale Stordalens hotellåpning.
– Petter Stordalen gjør dette enda mer spektakulært ved å utsette seg selv for stunt, og får med det en oppmerksomhet som han ellers ikke ville ha fått. Han har nok et dobbelt formål med det. Det ene er markedsføring på en slående måte, det andre er å skape folkefest.
Han mener festen er med på å skape en viktig kjennskap til hotellet, som er en nødvendig forutsetning for å bli valgt.

– Petter Stordalen er en person som er glad i oppmerksomhet, en stor fest og eksponering, sier Blindheim.
Han er imidlertid skeptisk om publikumet på festen var det rette for å sørge for flere hotellovernattinger.
– Segmentet som bor på hotellet hans er stort sett forretningsreisende og konferanser, det er ikke influencere som skriver om mote, sminke eller kjendiser. Det er ikke målgruppen.

– Ønsket å markere åpningen på en spektakulær måte

Hotelldirektør André Schreiner forteller til MinMote at de er fornøyd med arrangementene i forbindelse med åpningen. I tillegg til festen med influencere og kjendiser, påpeker han at det foregikk flere eventer hvor majoriteten av gjestene var kunder og samarbeidspartnere, i tillegg til gratiskonserten på Jernbanetorget som var åpen for alle.

– Vi ønsker å spre budskapet om det nye hotellet med stor bredde og med ulike innfallsvinkler, og det synes jeg vi har lyktes med, sier han.

– Stordalen tar fest seriøst, og vi ønsket å markere åpningen på en spektakulær måte.

Han påpeker at influencerne ikke fikk sponset hotellopphold, men at de på invitasjonen fikk tilbud om å leie hotellrom for en rimelig penge.

– Men jeg kan ikke garantere for at det er noen unntak, legger Schreiner til.

Se kjendisene fra festen her:

VENNINNER: Janne Formoe og Vanessa Rudjord. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

BLOGGER: Anniken Jørgensen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

KOM SAMMEN: Jan Thomas kom sammen med Gustav Magnar Witzøe. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

TRIO: Unni Askeland, Baron von Bulldog og Marianne Jemtegård, Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

FOTOGRAF: Joakim Kleven. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

«SKAM-WILLIAM»: Thomas Hayes. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

PÅ PLASS: Guri Schanke kom sammen med kjæresten Dag Hvaring. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

BRØDRE: Erik Anders Sæter og Erlend Elias. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

DRESS TO IMPRESS: Vegard Harm og Petter Stordalen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Influencer og podkaster Janka Polliani:

Influencer Nina Sandbech:

VGTV-programleder og podkaster Morten Hegseth:

Influencer Sophie Elise:

Elle-blogger Caroline Skjelbred:

Influencer Line Varner:

Influencer Elen Kristvik:

Blogger Lene Orvik:

Journalist og modell Anna Skavlan og modell Lea Meyer:

Se PR-stuntet til Stordalen her:

Publisert:

Les også

  1. Vixen-finalister med dårlig reklamemerking - juryen mener det ikke er en problemstilling

    17. januar 2019

  2. Disse vant Vixen Influencer Awards

    17. januar 2019

  3. Britiske stjerner får massiv reklame-refs

    24. januar 2019

Relaterte artikler

NYHETER

Emilie «Voe» Nereng med rød løper-comeback: – Litt ubehagelig

NYHETER

Vixen-finalister med dårlig reklamemerking - juryen mener det ikke er en problemstilling

NYHETER

Skattelistene: Så mye tjente influencerne i 2019

NYHETER

Toppblogger Kristin Gjelsvik knallhardt ut mot Sophie Elise: – Nå er det nok!

NYHETER

Hva er egentlig «raske briller»?

NYHETER

Norske Polina Sova gjorde comeback på catwalken

NYHETER

Barbie: Elsket og hatet gjennom 60 år