YDMYK: Line Varner ga kolleksjonen navnet «Thank You», for å takke alle som har støttet henne gjennom de siste ti årene. Foto: Mari Torvanger Knap

Nyheter

Ti år med Line of Oslo: Dette er nøkkelen bak klessuksessen

Klesgründer Line Varner (54), omsetter for over 50 millioner med eget klesmerke.  Denne uken feirer designeren ti år med merket Line of Oslo.

  • Camilla Christensen
Publisert:

Varner-familien har hatt stor suksess i klesbransjen. Petter Varner omsetter for millioner med Varner-gruppen, mens Line Varner gjør det samme med sitt eget merke Line of Oslo. Denne uken feirer sistnevnte tiårsjubileum, noe som markeres med et stort catwalk-show på merkets hovedkontor på Skøyen i Oslo.

I 2015 omsatte Line of Oslo AS for 52,8 millioner, en liten oppgang fra året før- Driftsresultatet endte etter skatt på drøye 7,7 millioner kroner.

NYHETER

Line Varner ble gründer som 45-åring

15. oktober 2012

Ingen glam-hverdag

Til MinMote forteller Varner at de to første årene med merket var preget av konstant jobbing.

– Jeg lånte litt penger i banken, men ellers var det ganske lite penger jeg trengte for å starte opp. Jeg solgte ideen min til leverandører, og de ga meg litt kreditt for

at jeg skulle få tid til å selge kolleksjonen min. Det er veldig viktig for meg å kunne stå på egne bein, uavhengig i hvem jeg er privat eller hvilken mann jeg er gift med, sier hun og fortsetter:

– Den første tiden var steinhard og jeg jobbet helet tiden de to første årene. Men jeg hadde det skikkelig gøy med å starte opp merket, så jeg fant energi i det. Jeg elsker å jobbe, og det er det som skal til for å få suksess!

MinMote møter gründeren i forkant av catwalkshowet, hvor drøssevis av bloggere og moteinteresserte har møtt opp for å kikke på vår 2017-kolleksjonen som har fått navnet «Thank you».

– Hverdagen er ganske annerledes enn en 10-årsfest som ikveld, men det er like motiverende! Det er jobben du gjør hver dag som er viktig, og den nære relasjonen til kundene våre som er det aller viktigste, sier Varner.

Romslige størrelser

Varner tror selv at mye av suksessen ligger i at hun har funnet en egen nisje - samt at hun har unngått veldig tettsittende klær - størrelsene er tvert imot gjerne litt store.

– Det er viktig for meg at kvinner skal føle seg bra hver dag, og passform og kvalitet er svært viktig for meg, sier Varner og fortsetter:

– Jeg er veldig opptatt av at man skal føle seg bra 24/7, og ikke bare når man har på seg finkjolen man bruker to ganger i året. Føler du deg fin hver dag, presterer du også bedre.

Få ansatte

I dag har Oslo-gründeren åtte ansatte, fordelt på Norge og Sverige.

– Jeg tenker veldig mye på kostnader, og jeg tror mye av suksessen min kommer av at jeg tenker vi kan skape mye uten å ha førti personer rundt bordet, forklarer designeren.

Varner forteller at hun setter stor pris på støtten hun har fått fra familie og venner.

– Et veldig viktig poeng er at jeg ikke kan drive dette alene, jentene på Line of Oslo betyr alt! Jeg er kanskje eieren, men det er jentene mine her som eier Line of Oslo. Jeg får også utrolig mye støtte hjemme. Datteren min jobber her, og mannen og sønnen min heier som bare det.

– Uten kundene og teamet her hadde jeg ikke klart det. Det er ganske rørende å tenke på at jeg har holdt på i ti år, og at det har gått så bra.

MUSIKKINNSLAG: Under moteshowet kunne Line by på blant annet nydelig fiolin-musikk og sang fra Alejandro Fuentes. Foto: Mari Torvanger Knap

MODELLER: To av modellene i klær fra Line of Oslo, før de gikk ut på catwalken. Foto: Mari Torvanger Knap

SORT: Blant flere fargerike og mønstrete plagg, viste Line of Oslo også en del sort. Legg merke til den kule sminken på modellene. Foto: Mari Torvanger Knap

KJENTE FJES: Redaktør i ELLE Decotarion, Live Brekke, var en av modellene på visningen. Foto: Mari Torvanger Knap

Publisert:

Les også

  1. Mener disse er mote-Norges mektigste

    2. mai 2016

  2. Disse tjener mest og minst i mote-Norge

    17. oktober 2014

  3. Line Varner ble gründer som 45-åring

    15. oktober 2012

  4. Norske designere flykter til dansk moteuke

    10. januar 2013

Relaterte artikler

NYHETER

Ditte Kristensen om Oslo Runway: – Det skal ikke bli en millionbedrift

TILBEHØR

Marikken (22) omsetter for millioner

NYHETER

Holzweiler med internasjonalt gjennombrudd

HUDPLEIE

Elixir-sjef Marianne Fjørtoft: – Vi vil aldri betale en influencer

NYHETER

Dette er mote-Norges ukjente suksesspar

NYHETER

Høyer mer enn halverte resultatet – satser videre

NYHETER

Skattelistene: Så mye tjente influencerne i 2019