Nyheter

Ekspertene: Dette kan du forvente deg av H&M og Marnis samarbeid

8.mars, på selveste kvinnedagen, lanseres Marnis kolleksjon for H&M. Bak kampanjen finner vi regissøren Sofia Coppola, og forventningene til både reklamefilmen og kolleksjonen er skyhøye.

  • Jennifer Bråthen
Publisert:

8.mars, på selveste kvinnedagen, lanseres Marnis kolleksjon for H&M. Bak kampanjen finner vi regissøren Sofia Coppola, og forventningene til både reklamefilmen og kolleksjonen er skyhøye.

Coppola har gode kontakter i motebransjen, og det er ikke første gangen hun gjør reklamefilmer for store motehus. Hun har blant annet gjort reklamesnutten for Miss Dior Chérie-parfymen som kom i fjor. Her hadde hun Natalie Portman foran kamera.

LES OGSÅ: La det blomstre fra topp til tå

Poetisk og feminin

I tillegg til å være meget visuell, er Coppola kjent for å være poetisk og feminin på en troverdig måte i filmspråket sitt. Dette kommer tydelig til uttrykk i hennes to siste spillefilmer Somewhere og Marie Antoinette.

– Jeg synes hun har et veldig feminint, ungt og sart utrykk. Det var lett å kjenne igjen dette utrykket da hun lagde reklame for Dior. Reklamen hadde noe av lekenheten fra Marie Anoinett, som er den eneste litt surrealistiske filmen hun har gjort, sier Marie Kristiansen, som har hatt regien på fire av Fam Irvols reklamefilmer.

Kristiansen tror vi kommer til å få se noe fintfølende og ungdommelig.

– Marni er jo et farverikt motehus, og i sammarbeid med H&M tror jeg de også vil ha litt humor, sier hun og legger til:

– Hvis det hadde vært min kunde, så hadde jeg laget noe feminint, sexy og surrealistisk med litt humor og ironi. Noe med mye kvinnelist. H&M og Marni er definitivt en av mine drømmekunder!

Pål Laukli, fotograf og regissør, ferdigstilte nylig Maya Viks nyeste musikkvideo, «Oslo Knows». Han er enige i mye av det Kristiansen trekker frem.

– Ut fra location og Marnis seneste kolleksjoner, vil jeg tippe at dette blir en eksplosjon av farger, sier han og legger til:

– Jeg tror ikke jeg vil prøve og gjette hva Coppola har gjort, men at det det blir noe intelligent og lekent er jeg sikker på.

Knalle farger

Forventningene er ikke laverer til selve kleskolleksjonen.

– Jeg elsker Marnis vårkolleksjon, og jeg håper og tror at H&M-kolleksjonen vil minne om den. I så fall vil vi se sterke farger og grafiske mønster i en etnisk innpakning. Italienske Marni er kjent for å være ganske funky, sier minMotes ekspert Sonia Huanca Vold, og legger til:

– I tillegg er de flinke på tilbehør, så her er det bare å krysse fingrene for at det dukker opp noen godbiter til en billig penge.

Forløpig vil ikke H&M avslører hva vi har i vente, annet enn at rekamefilmen ble spilt inn i Marokko i fjor høst.

LES OGSÅ: Agyness Deyn spiller sexy stripper i ny film

LES OGSÅ: Disse jentene skal kapre moteverdenen i 2012

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Film
  2. H&M

Relaterte artikler

NYHETER

Norsk veskemerke vant internasjonal filmpris

NYHETER

Feministisk sjamporeklame sett av millioner

NYHETER

Charlize Theron: – Jeg blir feit og jeg får kviser

NYHETER

Her er motebransjens favoritter fra Marnis H&M-kolleksjon

NYHETER

Eirin Kristiansen om designdebuten: – Vil «booste» selvsikkerhet fremfor usikkerhet

NYHETER

Her er H&Ms nye designsamarbeid

NYHETER

Hadia Tajik klar for Oscar-fest i norsk kjole