Nyheter

Nina Sandbech: – Alle trenger farge i hverdagen

UVENTET SAMARBEID: Influencer Nina Sandbech har laget smykker med norske Tom Wood. Foto: Privat

Nina Sandbech er en av Norges mest fargeglade influencere. Nå lanserer hun nytt designsamarbeid, og deler sine beste råd for en mer fargerik stil.

  • Åsa H. Aaberge
Publisert:

– Vi er litt ulike stilmessig, men derfor er det ekstra gøy å kunne blande stilene våre, sier Nina Sandbech til MinMote.

Til over 250.000 følgere på Instagram, leverer hun daglig fra hele fargespekteret i form av lekne antrekk, en pastellfarget leilighet og rosa solnedganger. Nå har kreativiteten resultert i smykker.

– Det er fargene og det skinnende, det som glitrer, det er det som er meg, sier Sandbech om de 36 ringene og øredobbene hun nå har designet sammen med smykke- og klesmerket Tom Wood, som slippes på nett 20. april.

Bling, ring! MinMote har fått eksklusive bilder fra kolleksjonen. Foto: Calle Huth/Tom Wood.

Miks og match

Som influencer er et av Sandbechs mål å inspirere med farger. Hun opplever at mange vil kle seg i mer farger, og er klar for å pynte seg mer, etter et kjedelig år.

– Start med noe lite, fargerike sko, en veske, eller smykker. Ta det litt og litt, er hennes råd til de som vil iføre seg mer av regnbuen.

Samarbeidet med Tom Wood tror Sandbech at kan appellere til både de med garderobe som en godteributikk, og de som liker svart best.

– Jeg vil nå ut til både dem som er glad i farger, men også dem som ikke er det. Man kan matche smykkene med helt enkle plagg også. Jeg har allerede fått positiv feedback fra folk som ikke bruker så mye farger til vanlig,

Fargerike smykker kan være et lettere sted å starte, enn å kle seg i farger, tror hun.

Jo mer, jo bedre, ifølge Nina Sandbech. Foto: Calle Huth/Tom Wood.

– Jo mer, jo bedre

Sandbech og Mona Jensen, kvinnen bak Tom Wood, fikk ideen om å designe smykker sammen for et år siden. Sandbech forteller at flere av favorittene i smykkeskrinet hennes kommer fra Tom Wood. Selv om samboeren hennes jobber for merket, har han ingenting med samarbeidskolleksjonen å gjøre, understreker hun.

– Haha, nei, han er ikke så kreativ, sier Sandbech og ler.

– Jeg har alltid vært glad i smykker og alt som glitrer, forteller Sandbech, som nå for første gang har designet smykker.

– Hele kolleksjonen handler om jo mer, jo bedre, sier hun entusiastisk.

Hun og Jensen har samarbeidet tett, og innlemmet Sandbech sitt fargerike univers i allerede eksisterende Tom Wood-design, samt laget to helt nye produkter sammen.

Ringer som i utgangspunktet er besatt med svarte og hvite stener, har nå fått glitrende rosa-, grønne- og gule-, zirkonia-stener i tro Sandbech-ånd.

– Jeg har alltid vært glad i å mikse og matche. Farger gjør folk glade, og spriter opp hverdagen. Det får meg i bedre humør, og jeg har til og med en fargerik leilighet. Alle trenger litt farger i hverdagen – særlig nå, sier hun.

Den oppfatningen støtter Jensen, som i en pressemelding sier at Sandbech sin kreativitet og sprudlende personlighet har gitt et nytt uttrykk til Tom Wood-produkter.

– Det føles helt riktig å gjøre dette akkurat nå, en slags honnør til en etterlengtet vår og sommer, sier Jensen.

Sandbech lar seg inspirere av sommer og tropiske netter. Foto: Calle Huth/Tom Wood.

Tropiske netter og cocktails

Kreativitet og farger har hjulpet Sandbech gjennom pandemiåret.

– Jeg har fortsatt å kjøre på og prøvd å være kreativ. Det har holdt meg i gang. Dette samarbeidet har vært en stor hjelp dette året. Det er ikke alltid like lett å være kreativ, men det har hjulpet meg å kle meg i farger på kjedelige dager, sier Sandbech.

Med våren i anmarsj fortsetter hun fargefesten.

– Jeg bare gleder meg til å droppe vinterjakkene og ha på lette vårklær og høye hæler og møte venner!

Inspirasjonen bak kolleksjonen er, ikke overraskende, tropiske sommerkvelder, solnedgang og å ha det gøy.

– Jeg føler at bare samfunnet åpner igjen så er vi klar for å kose oss igjen, sier Sandbech.

– Vi har laget fem cocktailringer som er oppkalt etter cocktails fordi de matcher fargene, sier hun, som «Pink Paloma» og «Blue Lagoon». Alt i kolleksjonen har det Sandbech beskriver som «morsomme» og «søte» navn. «Purple Haze» og «Green Mamba» er blant favorittene. Foto: Calle Huth/Tom Wood.
Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Tom Wood: – Har betalt tilbake pengestøtten

  2. KJENDIS

    Dette er trendene influencerne har troen på nå

Relaterte artikler

NYHETER

Tom Wood: – Har betalt tilbake pengestøtten

KLÆR

Sniktitt på sesongens partymote

NYHETER

P3 Gull 2021: Se alle antrekkene her

KLÆR

H&M slipper designsamarbeid med 100-åring

TILBEHØR

Festsesongens mest glitrende tilbehør

GJØR DET SELV

Slik gjorde pandemien oss mer kreative

KLÆR

Kjendisene elsker klærne til Marie (19)