Kris og Kylie Jenner kan tjene en del penger på samarbeidsavtalen med Onepiece etter torsdagens massive trafikk på nettsidene. Her med Kim Kardashian (til høyre).
Nyheter

Jenner-klanen krasjet norsk nettside

Norske Onepiece fikk i overkant mye trafikk på sine nettsider etter at Kris og Kylie Jenner reklamerte for produktene deres på Instagram.

  • Felicia Alvsing
Publisert:

Iført heldresser fra Onepiece postet Kris og Kylie Jenner, kjent fra realityprogrammet «Keeping Up With The Kardashians», hvert sitt innlegg på Instagram hvor de frontet det norske merket.

På et tidspunkt hadde siden én million klikk, og i løpet av 3o sekunder var 100.000 inne for å kikke på den norske «oppfinnelsen». Nettsiden var ustabil i flere timer grunnet den massive trafikken.

Ifølge daglig leder og med-gründer i Onepiece, Thomas Adams, har Jenner- og Kardashianklanen lenge vært fan av det norske merket.

– Vi har en butikk i Beverly Hills som de ofte er innom. Da Kylie feiret bursdagen sin gjorde hun også det i en Onepiece. Jeg kjenner også en bekjent av Kris, så han ringte meg og ville ha heldresser til hele Kardashian- og Jennerfamilien, sier han til MinMote.

Her er Kylie Jenner iført en heldres i et innlegg på Instagram som reklamerer for merket:

Betaler vanligvis ikke

I Instagram-innleggene frister også Kris og Kylie med rabatter - dette fordi innleggene er en del av en sponsoravtale med Onepiece.

– Vanligvis har vi ikke betalt penger til kjendiser som fronter produktene våre, men her har vi inngått en deal. De får en «cut» av salget, sier Adams, som ikke ønsker å gå nærmere inn på detaljene i avtalen.

– De har alltid tatt kontakt med oss, understreker han.

Onepiece har ikke brukt mye tid eller penger på markedsføring her til lands, og ser på utlandet som sitt store marked. Det har de hittil tjent penger på, for i fjor omsatte kosedressen for 107 millioner kroner.

Det er ikke nytt at kjendiser fronter produkter i forbindelse med et sponsorsamarbeid, og det gjøres også her til lands. Det har ikke alltid gått like bra, og flere bloggere har fått kritikk for å ikke merke de aktuelle innleggene slik at lesere og følgere forstår at innlegget er betalt for. Blant de som i år har fått reklamerefs av Forbrukerombudet er Tone Damli, Sophie Elise Isachsen, Camilla Pihl og Marna «Komikerfrue» Haugen.

Publisert:

Les også

  1. KJENDIS

    Astrid Smeplass er best kledd i Norge

Finn mer innhold om:

  1. Kardashian-søstrene
  2. Onepiece

Relaterte artikler

NYHETER

Kardashian-familien i norsk kosetøy

NYHETER

Amerikanske medier: Kylie gikk bak ryggen til Kanye for Puma-deal

NYHETER

Dette tjener verdens største moteblogger på ett Instagram-bilde

SMINKE

Kylie Jenner utvider sminkekolleksjonen med øyenskygge

NYHETER

Kris Jenner forsvarer Kylies milliardær-tittel

NYHETER

Kendall Jenner saksøkes

NYHETER

Forbes: Kylie Jenner i rute til å bli verdens yngste milliardær