Taylor Swift lanserer klesmerke i Kina
Superstjernen Taylor Swift (25) lanserer sin aller første kleskolleksjon – og sikter seg først og fremst inn på det kinesiske markedet.
Swift har inngått et samarbeid med den kinesiske nettbutikken JD.com, som er den nest største nettbutikken i Kina, skriver nettstedet Business of Fashion.
Countrystjernen, som nylig ble listet opp som verdens mest sexy kvinne, vil sammen med JD.com selge et splitter nytt klesmerke spesielt designet for kinesiske shoppere.
Swifts kolleksjon skal angivelig inneholde topper, gensere og kjoler.
Dette er ikke første gangen sangstjernen har inngått et designsamarbeid - Swift har nemlig allerede designet sko i samarbeid med skomerket Keds.
Se på VGTV: Taylor Swift i sexy undertøyshow
Kleskolleksjonen vil være tilgjengelig i den kinesiske nettbutikken fra og med august, bare få måneder før Swift besøker landet i forbindelse med sin pågående «1989»-turné.
Les også: Rihanna starter eget merke
Vil bli størst i Kina
Nettbutikken JD.com har denne uken lansert et «amerikansk kjøpesenter» - hvor de kinesiske kundene kan handle produkter fra amerikanske merker, og samtidig være sikre på at varene er autentiske.
Les også:Kjedebutikk trodde de hadde kledd opp Taylor Swift
Den gigantiske nettbutikken håper satsingen vil endre konkurranseforholdet mellom dem og deres største konkurrent, Alibaba, som har et rykte for å selge etterligninger av de etablerte merkene.
Ifølge nettbutikkens nettsider skal de shippe til 78 land, inkludert Norge - så det skal være mulig å få fatt på Swifts kreasjoner uten å reise helt rundt kloden.