Rihanna blir Pumas nye kreative leder
For Rihanna (26) holder det ikke å være en av verdens mest populære artister og trendsettere. Nå kan hun føye til enda en tittel på CV-en; sjefdesigner for sportsmerket Puma.
Tirasdag kveld ble det endelig offisielt; Rihanna er Pumas nye kreative leder. Ifølge Woman's Wear Daily vil den barbadiske skjønnheten ta over sportsmerket allerede i januar 2015.
Samarbeidet mellom Puma og popdivaen skal være et flerårig partnerskap, hvor Rihanna skal ha ansvaret for å designe både fitness- og treningskolleksjonene, som begge inneholder klær og sko.
- Rihanna skal designe og tilpasse de klassiske Puma-produktene og skape nye modeller som skal være en del av merkets produktportefølje, sa sportsmerket til WWD.
- Å signere Rihanna var et stort steg for Puma. Hennes globale profil, karisma, særegenhet og hennes ambisjoner gjør henne til en perfekt ambassadør for merket. Med en sterk portefølje innen fotball, løping og motorsport, var det å finne en inspirerende partner for den kvinnelige treningsseksjonen viktig. Rihanna var det naturlig valg for oss. Vi er glade for å ha henne som partner og vi ser frem til det som vil skje fremover, sa Pumas CEO, Bjørn Gulden, til nettstedet.
Les også:Rihanna viste «alt» på rød løper!
Det første samarbeidsprosjektet forventes å være i butikkene allerede i 2015.
Saken fortsetter under bildet.
Merkets nye ansikt
Rihanna skal ha fløyet inn til Pumas hovedkvarter i Tyskland tirsdag kveld for å delta på det første kreative møtet med designteamet, skriver Daily Mail. Popstjernen var iført et kremfarget antrekk kombinert med «Chanel-perler», røde lepper og sist, men ikke minst sneakers fra Puma, selvfølgelig.
I tillegg til å være Pumas nye kreative leder, skal Rihanna også være merkets nye ambassadør sammen med kjente idrettsutøvere som Usain Bolt og Mario Balotelli. Men det stopper ikke der! RiRi skal nemlig også fronte Pumas høst 2015 kampanje.
Det er ikke første gangen Rihanna fronter store kampanjer. I fjor frontet hun blant annet vårkampanjen til motehuset Balmain.