Nyheter

Sjekk duen som lever av bikinibilder på Instagram

Hver måned poster bikinigründerne Natasha Oakley (25) og Devin Brugman (25) hundrevis av bilder på Instagram, til over tre millioner følgere. 

  • Martine Lunder Brenne
Publisert:
Foto: @abikiniaday

Foto: @abikiniaday

Foto: @abikiniaday

Foto: @abikiniaday

Nå kan duoen leve av sitt eget merke «A Bikini A Day» og Instagram-kontoen med samme navn.

Er du interessert i mote, og kanskje særlig badetøy, har du helst sikkert scrollet forbi et bilde av Natasha «Tash» Oakley og hennes bikinimakker Devin Brugman på et tidspunkt.

Én ting er at duoen har sitt eget badetøy-merke, men aller mest kjent er de for bildene de poster av seg selv i badetøy fra forskjellige merker på @abikiniaday, en konto som daglig oppdateres med det jentene selv beskriver som «bikiniinspo». Bildene tar det på locations verden rundt – hvor de flys inn til femstjerners hoteller for å fronte ulike sponsorers badetøy.

- Vi kom oss tidlig på Instagram, og jeg føler vi er den originale bikinibloggen. Det er stort, så vi er veldig heldige som kan kalle oss det, sier Oakley til skjønnhetsnettstedet Beauticate.

KLÆR

Syv franske stilikoner du bør følge på Instagram

19. juli 2016

Suksess over natten

Venninnene bor i Los Angeles, men Oakley er opprinnelig fra Australia og Brugman er født i California men vokst opp på Hawaii. Bikinieventyret startet i 2012, med at de tok bilder av hverandre i badetøy for moro skyld, før de en kveld fikk ideen om å lage flere sosiale medier-kontoer.

- Jeg kommer aldri til å glemme den kvelden i LA når vi bestemte oss for å starte dette. Vi lagde konto på Instagram og Facebook, og innen dagen etter var over hadde vi tusenvis av følgere, og nesten umiddelbart kom det merker som ville samarbeide, sier Oakley til Beauticate.

KLÆR

Fem hotte bikinimerker

27. mai 2016

En måned senere var bikiniblogging en fulltidsjobb. Mens Brugman nå studerer business ved siden av prosjetet, er det for Oakley en fulltidsgesjeft å reise verden rundt og ta bilder - enten det er til @abikiniaday på Instagram, nettsiden med samme navn eller badekolleksjonen Monday Swimwear.

Millioner av følgere

Natasha Oakley er duoens mest profilerte, med over 1,8 millioner følgere på sin egen Instagram-konto. Oakley har unektelig gitt «A bikini a day»-prosjektet drahjelp med sin sosiale medier-profil, og til sammen har hun, Brugman og deres felleskonto nå over 3,6 millioner følgere.

Det har skaffet jentene gullkantede avtaler som gjør at pengene også ruller inn: Blant annet sponsoravtaler med luksusmerker som Mara Hoffman, Melissa Odabash og Agent Provocateur, kampanjemodelljobb for Bik Bok ambassadørroller for Veet og Fitbit, en egen nettbutikk for badetøy og det tidligere nevnte merket Monay Swimwear - som er sett på Kendall Jenner, Gigi Hadid og en rekke andre motekjendiser.

KLÆR

KJENDISMODELL SLIPPER «PLUS SIZE»-BIKINIKOLLEKSJON

26. mai 2016

Instagram-bildene er som regel tatt av duoen selv.

- Jeg eide tidligere et foto- og videoproduksjonsfirma. Jeg har lært opp Devin i å ta bilder slik at vi kan fotografere hverandre, forklarer Oakley til australske News.com.au.

Redigeringskontrovers

Selv om Brugman og Oakley sjeldent skriver om annet enn badetøy i sine poster på sosiale medier, langet sistevnte ut mot Daily Mail Australia i et innlegg tidligere i sommer. Tabloidnettstedet hadde samlet en rekke paparazzi-bilder av Oakley og satt dem opp mot bildene modellen selv hadde postet på Instagram.

Teksten handlet om hvordan Oakley var «flink med vinkler og redigering» for å skjule cellulitter. Tittel og ingress: «Instagrams magi - uretusjerte bilder viser den EKTE kroppen til bikiniblogger Natasha Oakley».

Oakley fikk umiddelbart støtte av livsstilsguruen Angela Simpson som kalte artikkelen «forkastelig», men modellen tok også selv til motmæle ved å legge ut bildene selv, med følgende tekst:

«Danielle som jobber i @dailymailau bestemte seg for å skrivce en hel artikkel basert på å finne grusomme paparazzibilder av meg meg cellulitter og snakke nedsettende om min figur. For meg er hun nå en perfekt representant for hva som er galt med verden og hva kvinner aldri bør ønske å bli».

Publisert:

Les også

  1. Tre kjendiser, én kjole - hvem kledde den best?

    27. juli 2016

  2. Alessandra Ambrosio stjal showet i sexy kjole

    20. juli 2016

Finn mer innhold om:

  1. Instagram
  2. Sosiale medier
  3. Blogg
  4. Mote
  5. Kjendiser

Relaterte artikler

NYHETER

Internasjonale bikinikjendiser lager norsk badekolleksjon

NYHETER

MinMote erfarer: Eirín Kristiansen er BikBoks nye gjestedesigner

NYHETER

Influencer Gabbi Hanna forfalsket tur til Coachella

NYHETER

Dette tjener verdens største moteblogger på ett Instagram-bilde

NYHETER

Hvorfor deler «alle» svart-hvitt bilder nå?

NYHETER

Avis: Dette er de mektigste på internett

KLÆR

Badedrakt og bikini: Tre fine strandantrekk