SUKSESSTRIO: Maria Skappel Holzweiler, Susanne Holzweiler og Andreas Holzweiler fortsetter å få anerkjennelse i utlandet. Foto: Monica Strømdahl

Nyheter

Holzweiler inn hos internasjonalt luksusvarehus

Den norske klessuksessen fortsetter å markere seg på det internasjonale luksusmarkedet. 

  • Thea Roll Rakeng
Publisert:

FAN: Gigi Hadid fikk mye oppmerksomhet for sitt oransje antrekk hun var iført i New York i mars. Kleshengeren på genseren er inspirert av Andreas Holweilers tatovering. Foto: Raymond Hall/Getty Images

Klesmerket Holzweiler har markert seg på det internasjonale markedet de siste månedene.

Først var det supermodellen Gigi Hadid som fikk oppmerksomhet i den internasjonale motepressen for en oransje hettegenser fra det norske merket, og en knapp måned senere, i april, var Holzweiler på vei inn hos Net-A-porter.com.

Designerne i Holzweiler, Susanne Holzweiler og ekteparet Maria Skappel Holzweiler og Andreas Holzweiler, kan nå avsløre at varehuset Colette i Paris skal begynne å føre merket.

– Det har selvsagt hatt stor effekt for oss at nåtidens «Kate Moss» har valgt å bruke produktene våre såpass mange ganger på eget initiativ. Den amerikanske stylisten til Hadid har fortalt oss at hun elsker kvaliteten og ønsker seg flere produkter i samme kvalitet, men også andre ting fra kolleksjonen, forteller Andreas Holzweiler til MinMote.

NYHETER

Michael Kors sliter

31. mai 2017

Tok selv kontakt

Colette regnes som et av de mest eksklusive varehusene i verden og fører merker som kongefavoritten Erdem, Gucci, Loewe, Valentino og Saint Laurent - for å nevne noen.

Det var Holzweiler selv som tok kontakt med det franske varehuset, og etter tre dager fikk det norske merket sin første klesordre, ifølge Andreas.

– Etter tre dager tikket det inn en ordre på utelukkende klær, noe som er uvant for oss da vi ofte opplever at kundene ønsker å starte med skjerf og en liten del av kolleksjonen. Når Colette, som har tilgang til alle varemerker i hele verden, velger våre produkter så er det veldig spesielt, og et stort klapp på skulderen til designteamet som jobber døgnet rundt for å videreutvikle oss sesong for sesong, sier han og legger til:

– Vi jobber også mot et spesielt samarbeid som blir eksklusivt for Colette.

Publisert:

Les også

  1. Michael Kors legger ned opptil 125 butikker etter synkende salg

    31. mai 2017

  2. Bikini og badedrakt: Fem merker som skiller seg ut

    31. mai 2017

  3. Hele oversikten: Dette hadde Melania Trump på seg på sin første utenlandstur som førstedame

    29. mai 2017

Relaterte artikler

NYHETER

Gigi Hadid i Holzweiler nok en gang

NYHETER

Holzweiler på vei inn i internasjonal luksusbutikk

NYHETER

Holzweiler med internasjonalt gjennombrudd

NYHETER

Holzweiler om utenlandssuksessen: – Helt fantastisk

NYHETER

James Franco i norsk design: – Surrealistisk

NYHETER

Den norske «Gigi-genseren» utsolgt hos Colette

KLÆR

Norske designere merket «Gigi-effekten»