Holzweiler inn hos internasjonalt luksusvarehus
Den norske klessuksessen fortsetter å markere seg på det internasjonale luksusmarkedet.
Klesmerket Holzweiler har markert seg på det internasjonale markedet de siste månedene.
Først var det supermodellen Gigi Hadid som fikk oppmerksomhet i den internasjonale motepressen for en oransje hettegenser fra det norske merket, og en knapp måned senere, i april, var Holzweiler på vei inn hos Net-A-porter.com.
Designerne i Holzweiler, Susanne Holzweiler og ekteparet Maria Skappel Holzweiler og Andreas Holzweiler, kan nå avsløre at varehuset Colette i Paris skal begynne å føre merket.
– Det har selvsagt hatt stor effekt for oss at nåtidens «Kate Moss» har valgt å bruke produktene våre såpass mange ganger på eget initiativ. Den amerikanske stylisten til Hadid har fortalt oss at hun elsker kvaliteten og ønsker seg flere produkter i samme kvalitet, men også andre ting fra kolleksjonen, forteller Andreas Holzweiler til MinMote.
Michael Kors sliter
Tok selv kontakt
Colette regnes som et av de mest eksklusive varehusene i verden og fører merker som kongefavoritten Erdem, Gucci, Loewe, Valentino og Saint Laurent - for å nevne noen.
A post shared by HOLZWEILER (@holzweiler)Det var Holzweiler selv som tok kontakt med det franske varehuset, og etter tre dager fikk det norske merket sin første klesordre, ifølge Andreas.
– Etter tre dager tikket det inn en ordre på utelukkende klær, noe som er uvant for oss da vi ofte opplever at kundene ønsker å starte med skjerf og en liten del av kolleksjonen. Når Colette, som har tilgang til alle varemerker i hele verden, velger våre produkter så er det veldig spesielt, og et stort klapp på skulderen til designteamet som jobber døgnet rundt for å videreutvikle oss sesong for sesong, sier han og legger til:
– Vi jobber også mot et spesielt samarbeid som blir eksklusivt for Colette.