Nyheter

Lana Del Rey er H&Ms nye ansikt

Retroprinsessen Lana Del Rey (26) har kapret jobben som klesgiganten H&Ms nye ansikt utad.

  • Martine Lunder Brenne
Publisert:

Retroprinsessen Lana Del Rey (26) har kapret jobben som klesgiganten H&Ms nye ansikt utad.

Den amerikanske artisten har det siste året gjort braksuksess med hits som «Video Games» og «Born to Die». Nå blir hun også ansikt utad for en av verdens største kleskjeder, svenske Hennes & Mauritz. Det bekrefter kleskjeden selv i en pressemelding.

De nye bildene viser en forførerisk Lana Del Ray i kjent retrostil, iført et gammelrosa antrekk fra billigkjeden.

Kanskje gir også samarbeidet en pekepinn på hva H&M har å by på den kommende sesongen. Lana Del Rey har blitt kjent for sin retro, men samtidig ultrasexy, stil. Siden hun slo gjennom med «Video Games» har Lana Del Rey prydet forsiden på britiske Vogue, samt signert en millionkontrakt med modellgiganten NEXT Model Management.

minMote-leder Sonia Huanca Vold mener H&M har skaffet seg en av artistverdenes største stilikoner til å fronte sin neste kolleksjon.

– Lana del Rey er et de største stilikonene i musikkbransjen om dagen. Sånn har det ikke alltid vært. Etter å ha slitt med å slå gjennom som artist endret hun navn og image og ble den Lana del Rey vi kjenner i dag, sier Vold, som mener artisten har gjennomgått en stor stilforvandling.

– På gamle bilder fremstår hun som en traust blondine med utrolig kjedelige klær. Det er rart å tenke på dette er den samme jenta som i dag hylles for sin genuine stil, fortsetter Vold.

Veien til en stilsikker og suksessrik artist har nemlig vært lang for den amerikanske sangerinnen med den melankolske klangen. Hun fikk sin første kontrakt som 20-åring, men albumet floppet fullstendig og nådde ikke engang butikkhyllene. Da het hun dessuten Elizabeth Grant, og Lana Del Rey var det ingen som hadde hørt om. Da hun gjorde et nytt forsøk på å gi ut et album i 2011 hadde sangerinnen fått en total makeover. Det lange, rette og mørke håret hadde fått nytt volum, store Hollywood-lokker og en gyllen farge. Leppene var større, blikket var mer sexy. Og det funket langt bedre - inntil nå har «Born to Die» solgt over 2 millioner kopier på verdensbasis.

Nå tror minMote-leder Vold at Del Rey vil gjøre stor suksess som H&Ms nye ansikt.

– Lana del Rey-stilen, uavhengig av om den er hennes egen eller ikke, er veldig kul. Den passer perfekt inn i dagens motebilde, som også har latt seg inspirere av 50-tallet, sier hun.

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. H&M
  2. Kjendiser
  3. Hennes & Mauritz

Relaterte artikler

NYHETER

Sjekk Springsteens rocka stil - slik kombinerer du maskulint og feminint

NYHETER

Norske Frida (19) er modell for Victoria's Secret

NYHETER

«Norsk» popartist fronter eksklusivt smykkesamarbeid

NYHETER

Derfor var Peaches Geldof et stilikon

NYHETER

Marilyn Manson gjør suksess i motebransjen

NYHETER

Brooklyn Beckham på forsiden av Vogue

MOTE

Se opp for disse 10 stilstjernene i 2013