Nyheter

Karine Thyness forlater toppjobb i Egmont

NY JOBB: Karine Thyness (i midten) begynner nå i ny jobb hos Splay. Hun skal da jobbe med daglig leder Christina Parker (t.v.) og salgssjef Maren Aas Nakken (t.h.). Foto: Splay.

Thyness slutter i De Nye og Egmont til fordel for å jobbe med nye Youtube-talenter.

  • Elise Alexandra Gulbrandsen
Publisert:

For om lag et halvt år ga Karine Thyness seg som redaktør for kvinnemagasinet Det Nye. Hun begynte da jobben som kreativ leder for Egmonts influencerbyrå PEOPLE og profilene knyttet til prosjektet De Nye.
Thyness jobbet inntil nylig med influencerprosjektet De Nye, som handler om digitale profiler som både lager redaksjonelt- og annonsørinnhold til Det Nye og ShapeUp.

NYHETER

KK-topp ga seg på dagen

Gleder seg

På kort tid ble det nye prosjektet en suksess ifølge Thyness, men nå gir hun seg i Egmont.

– Det blir kjempetrist å forlate De Nye, særlig med tanke på influencerne vi har. Vi har sittet som et sammensveiset team. Men jeg skal jobbe med 65 nye talenter, så jeg får nok å holde på med, sier Thyness som gleder seg stort til å begynne i ny jobb, til MinMote.

NYHETER

Astrid S gjenskapte magasincover

Gikk totalt inn i prosjekt

Karine Thyness skrev nylig et blogginnlegg på Egmonts egen blogg om satsingen på De Nye med tittelen «gi oss eierskap eller glem det».
I innlegget beskrev hun at de som jobbet med prosjektet var som ville hester, og at ville hester noen ganger trenger å løpe fritt uten å bli styrt. «Når de møtes med overstyring og bremseklosser er det fascinerende å se hvor fort det kan gå fra full flamme til svak ulming i bålet», skriver Thyness.

– Jeg har prøvd å fange følelsen det er å la deg selv gå helt inn i et prosjekt, fordi det nesten grenser til galskap noen ganger hvor mye man gir av seg selv. Jeg har kjent at jeg kan bli så utrolig satt ut når man møter intern motstand. Prosjektet blir så viktig for kjerneteamet. Da blir prosjektet også veldig personlig, sier Thyness.

LIVSSTIL

Hjemme hos: Christina Fraas fra Kirsebærhagen

Skal finne talenter

Nå går Thyness til selskapet Splay som driver med markedsføring og promotering rundt Youtubere og influencere i sosiale medier.

Hun får tittelen Head of Talent, og skal jobbe med 65 sosiale medier-stjerner, også kalt influencere. I tillegg skal hun lede jakten på nye, unge profiler.

Splay har allerede norske profiler som Prebz og Dennis, Amalie Olsen og Randulle i stallen.

Publisert:

Relaterte artikler

NYHETER

Forbrukertilsynet ber influencer-annonsør om å skjerpe seg

NYHETER

Kjendiser får refs for reklame – risikerer bøter

NYHETER

Janka Polliani: – Man sender ut et sykt farlig signal

NYHETER

Studie: Influencere har mistet påvirkningskraft

NYHETER

Influencere i Norge og Sverige boikotter klesgiganten NA-KD

NYHETER

Vixen-finalister med dårlig reklamemerking - juryen mener det ikke er en problemstilling

NYHETER

Regjeringen vil styrke blogg-politiet