Weekday med rabattblemme
En feil i systemet gjorde at alle handlende kunder i nettbutikken fikk saftig personalrabatt hos kjedebutikken.
Skrevet av: Synne Krogstad, journalist
Fredag morgen har flere kunder mottatt mail fra Weekday om at bestillingene deres er kansellerte. MinMote har forsøkt å få kontakt med pressekontakten i Weekday Norge uten å lykkes. Saken oppdateres forløpende.
Onsdag kveld og frem til torsdag formiddag kunne alle handlende på weekday.no få 500 kroner i rabatt. Rabatten, som ble lagt inn som en rabattkode for personalet, ble automatisk trukket fra da kundene la varer i handlekurven. Dermed kunne du få to bukser til prisen av én og bestillingen din gratis hvis du handlet for 500 kroner.
Dette spredte seg om ild i tørt gress på sladreappen Jodel.
«Hvorfor er det gratis å handle for 500 på weekday? Hvordan vite om det er real?» skriver en på Jodel.
En annen skriver:
«Har lagt inn syv bestillinger! Huff».
Flere skriver at de har lagt i mange bestillinger etter hverandre for å benytte seg mest mulig av rabatten.
En annen sier at «at bekreftelsesmail kom, men tviler på at varene faktisk kommer».
Innrømmer feil
MinMote har vært i kontakt med det norske kundeservicesenteret til Weekday som avkrefter at det hele er et PR-stunt, og opplyser om at dette er en feil som egentlig ikke skulle skje.
På spørsmål om feilen har ført til et økende salg, så avkrefter de dette. Feilen har ikke skjedd i nettbutikken til mange land, kun noen tilfeldig utvalgte, inkludert Norge.
– Vil kunder som har handlet med ansattrabatten få varene sine til prisen de har betalt?
– Vi kommer ikke til å kreve tilbakebetaling fra kundene som har brukt rabattkoden siden det er vi som er skyld i feilen, opplyser en kundeservicemedarbeider hos Weekday til MinMote.
Feilen ble rettet opp torsdag formiddag.