TV-aksjonen 2016: Norske designere donerer bort kjoler
Under søndagens TV-aksjon har Jenny Skavlan fått med seg fem av landets mest anerkjent designere til å auksjonere bort en unik kjole hver.
Kjole fra byTiMo. Foto: Kill your image/byTiMo
Jenny Skavlan har samlet fem av landets designere til å lage en unik kjole til TV-aksjonen 2016. Foto: Frode Hansen/VG
Den kjente TV-personligheten og it-jenten Jenny Skavlan har fått det viktige oppdraget som auksjonarius under årets TV-aksjon.
I den anledningen har Skavlan fått med deg fem kjente norske designere til å designe en rød kjole hver som skal auksjoneres bort.
Til MinMote forteller Skavlan at de har fått mange spennende objekter til auksjonen.
Mote-Norge kan bidra
Skavlan er en kjent profil i motebransjen, og har blant annet jobbet som modell,
designer og stukket av med tittelen Norges best kledde kvinne ved flere anledninger!
– Jeg har en tilknytning til motebransjen og følte at mote-Norge har mye kult de kan bidra med her, sier Skavlan.
Hun forteller videre at hun spurte et knippe norske designere om de ville bidra med å designe hver sin røde kjole til auksjonen.
– Alle jeg spurte satte i gang med en gang! Det er ikke mange ukene siden jeg tok kontakt med de, men de kastet seg rundt med en gang, sier hun og fortsetter:
– Jeg tror de synes det var en morsom oppgave og det er gøy å se variasjonen i de ulike designene.
Samme utgangspunkt
Designerene Skavlan spurte om ville bidra til auksjonen var byTiMo, Holzweiler, Cathrine Hammel, Cecilie Melli og Leila Hafzi.
Klessuksessen byTiMo imponerte på Oslo Runway
– Jeg valgte disse designerene fordi det er viktig at de er alment kjente. TV-aksjonen er jo en TV-sending som går på NRK og som når ut til hele landet. Når vi rekker ut til så mange ulike typer mennesker er det viktig at det er folkelig og at vi kjenner til designerene.
Hun forteller at blant kjolene skal det finnes noe for enhver smak og at de alle er veldig forskjellige med ulike snitt og materialer.
– Det eneste jeg sa til designerene var at det skulle være en rød kjole, fordi det er fargen til Røde Kors. Resten var opp til de selv og jeg synes det er kult at alle kjolene blir så forskjellige og unike.
Shopping med god samvittighet
Skavlan forteller videre at hun gleder seg til å se hvilken av kjolene som får mest oppmerksomhet, for det er kjoler det bare finnes én av og de er alle helt forskjellige.
– Under TV-sendingen kommer vi til å ha en liten motevisning i studio hvor vi viser kjolene også har vi filmer fra da vi hentet kjolene hos de ulike designerene, sier hun og fortsetter:
– Jeg håper dette gjør at folk ser verdien i det å shoppe med god samvittighet og at pengene går direkte til Røde Kors.