Slutt for Rihannas Fenty-klesmerke
Luksusgruppen LVMH skal ikke lenger satse på Rihannas luksusklær.
I januar 2019 ble det kjent at Rihanna skulle lansere et luksus-motemerke sammen med den franske motegiganten LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton som investor. Nå er det slutt, under to år etter lansering. Det skriver Business of Fashion og Womens Wear Daily.
Prosjektet fikk en finansiering på flerfoldige millioner kroner. Rihanna skal ha gått inn med 293 millioner kroner og LVMH skal ha gått inn med 294 millioner kroner.
Klesmerket stoppet å poste bilder på Instagram 1. januar, og de siste produktene ble lansert i november.
I en uttalelse fra luksusgruppen formidles følgende:
Rihanna og LVMH har blitt enige om avgjørelsen om å sette kleskolleksjonen og merket på hold i Europa i påvente av bedre tider.
Rihanna ble den første svarte kvinnen som lanserte et eget luksusmerke under giganten LVMH, som også står bak merker som blant andre Celine, Dior, Fendi og Marc Jacobs. Fenty er det aller første luksusmerket LVMH var med på å bygge opp fra bunnen av.
Artisten har tidligere fortalt at hun bruker seg selv som muse for merket.
Nå er det altså slutt, etter under to års drift.
Videre skal de kun fokusere på undertøysmerket Savage x Fenty, og skjønnhetsmerkene Fenty Beauty og Fenty Skin. Skjønnhetsmerket ble tidligere i år satt på vent på grunn av pandemien.
Rihanna har stor suksess med skjønnhetsmerket Fenty beauty og undertøyslinjen Savage x Fenty, som begge har blitt hyllet for å være inkluderende.