Denne kampanjen er mangfold på sitt beste
All Woman Projects nyeste kampanje er et eneste stort bevis på at modeller ikke kommer i én fasong og farge.
Det er Clementine Desseaux og Charli Howard som står bak det etterhvert anerkjente initiativet All Woman Project, som har som mål å fremme mangfold blant kvinner i modellbransjen.
Det var etter at Howard fikk sparken fra modellbyrået sitt i 2015 at hun ble en kjent talsperson for modeller i alle størrelser. Like etter lanserte hun og modellkollega Desseaux den første All Woman-kampanjen, og de to skapte umiddelbart bølger i motebransjen med de fargerike bikinibildene av kvinner i ulike størrelser og hudfarger.
«Girls»-stjernene fronter undertøyskampanje
Nå er hashtaggen #iamwoman tilbake, denne gangen med en ny og inspirerende bildekampanje. Med på laget er undertøysmerket Aerle, som også er kjent for å bruke forskjellige kroppstyper i sine kampanjer.
Howard og Desseaux er selv med på bildene, og har fått selskap av blant annet en professor (Lyn Slater), en surfer (Quincy Davis) og en fitnessekspert (Holly Rilinger). Samt modellene Mari Agory, Paloma Esser og senegalesiske Khlodia Diop.
LENA DUNHAM KRITISERER MOTEMAGASIN PÅ INSTAGRAM
Blant de mest profilerte bidragsyterne er også Iskra Lawrence, den britiske modellen som lenge har vært en forkjemper for det samme som All Woman Project står for. Lawrence er også ambassasadør for spiseforstyrrelsesorganisasjonen National Eating Dixorders Association.
Som forrige gang tok det ikke tatt lang tid før Internett lot seg begeistre av kampanjen, som er skutt av Heather Hazzan og Lily Cummings. Styling er gjort av Clvy Click, sminke av Alyssa Lorraine og produksjonen av Les Mijotés.
I skrivende stund er hashtaggen #iamallwoman brukt over 8000 ganger på Instagram, under tusenvis av bilder av fornøyde instabrukere.
Huffington Post kaller det «mangfold på et nytt nivå».
untitled link