SAMARBEIDER: Anett Ringstad Jalland og Jørgen Jalland har åpnet fire butikker på fire år. Paret både omsetter og tjener flere millioner. Foto: Privat

Nyheter

Dette er mote-Norges ukjente suksesspar

Ekteparet Anett Ringstad Jalland og Jørgen Jalland bak klessuksessen Ganni, scorer høyt på inntektlisten i motebransjen.

  • Camilla Christensen
Publisert:

Anett Ringstad Jalland og den tidligere fotballspilleren Jørgen Jalland er både gift, snart foreldre til to og businesspartnere. Sammen har de gjort stor suksess med å introdusere det danske klesmerket Ganni på det norske markedet, i tillegg til at de driver klesagenturet Colina.

NYHETER

Skattelistene klare: Disse tjener mest og minst i mote-Norge

Åpnet fire butikker på fire år

Agenturet fører merkene Ganni og Lempeius, og har omsatt for godt over 30 millioner siden oppstarten i 2010. I august 2011 åpnet ekteparet sin første Ganni-butikk i Hegdehaugsveien i Oslo, og siden den gang har den danske klessuksessen i Norge bare gått oppover.

I dag har merket etablert to butikker i Oslo, en i Bergen og en i Stavanger.

untitled link
NYHETER

Disse tjener mest og minst i mote-Norge

Fredag ble skattelistene for inntektsåret 2015 offentliggjort og nye tall viser at ekteparet har økt inntektene med i overkant av en million kroner hver.

Ringstad Jalland hadde i 2015 en inntekt på nærmere 2.5 millioner, noe som er over 600.000 mer enn hva du tjente året før. Jørgen Jalland, stod i 2014 oppført med 380 000 kroner, mens ett år etterpå er inntekten økt til 1,5 millioner.

Les også: Hjemme hos motegründer og Ganni-innehaver Anett Ringstad

Startet tidlig

Anett forteller til MinMote at hun alltid har hatt en drøm om å starte for seg selv, men at det er svært tidkrevende.

– Da jeg var 22 år ble jeg tipset om Ganni og deres ønske om agent i Norge. Jeg hadde alltid hatt en stor drøm om å starte for meg selv, men jeg trodde aldri det skulle skje så tidlig. Etter et møte i København fikk jeg agenturet på nyttårsaften og jeg sa opp jobben jeg hadde fra før samme dagen, sier Ringstad Jalland.

Det at norske it-jenter og profilerte nøkkelpersoner i motebransjen har brukt klærne har hjulpet slik at merket har fått et solid fotfeste i Norge. Hun forteller at jobben er tidkrevende, og har mer blitt som en livsstil.

Motebloggeren Chiara Ferragni bak The Blonde Salad i Ganni-genser:

– Nøkkelen til suksessen har nok vært at vi har vært ekstremt tålmodige og ikke tatt noen alt for stor risiko for tidlig. Start heller i det små og ikke få vann over hodet.

Sammen om suksessen

Ekteparet Jalland har vært sammen om Norges-suksessen fra dag én, men innrømmer at det er vanskelig å legge fra seg jobben når de kommer hjem.

– Samarbeidet mellom oss fungerer utrolig bra og vi utfyller hverandre på en veldig god måte. Man bruker så mye tid på jobben, så det er veldig fint at vi kan gjøre dette sammen, sier Ringstad Jalland og fortsetter:

– Det eneste som er viktig er å prøve å avslutte jobbpraten når vi kommer hjem, og der har vi nok en liten vei å gå. Men vi prøver å ha ferier helt fri for jobbprat så godt det lar seg gjøre.

Ringstad Jalland forteller at planene de har for fremtiden er å utvikle de fire Ganni-butikkene som eksisterer i forskjellige deler av Norge.

– Vi har frem til nå åpnet en butikk i året de siste fire årene. Det krever mye av oss og butikkene må hele tiden fornyes og utvikles. Men vi har så klart drømmer, og om det blir noen flere Ganni-butikker i Norge vil tiden vise, avslutter gründeren.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Skattelistene 2015: Disse tjener mest og minst i mote-Norge

  2. NYHETER

    Undertøysmerke trykker uretusjerte bilder av «ekte kvinner»

  3. NYHETER

    Peter Dundas slutter i Cavalli

Relaterte artikler

NYHETER

Gründer-ektepar åpner luksusbutikk på 800 kvadratmeter

NYHETER

Gründer-ektepar satser på mote for menn over 400 kvadratmeter

NYHETER

Har du fått med deg disse butikkåpningene?

NYHETER

Skattelistene: Disse tjente mest i motebransjen i 2018

LIVSSTIL

Feel good-spalten: Motegründer Anett Ringstad

NYHETER

Utsetter åpningen av & Other Stories i Norge

NYHETER

Hjemmestrikk av populær genser tar av