INFLUENCER: Marissa Casey Fuchs blogger om livet sitt og jobber i selskapet til Gwyneth Paltrow, Goop. Foto: Getty Images
Nyheter

Influencer nekter for å ha iscenesatt bryllup

Avis mener Marissa Casey Fuchs (30), kjent som Fashion Ambitionist, sitt bryllup ikke var slik det så ut til på Instagram og at annonsører var med på planene.

  • Ingeborg Aspeli
Publisert:

Marissa Casey Fuchs, som i skrivende stund har nesten 200.000 følgere på Instagram, ble i forrige uke tilsynelatende overrasket med både frieri og bryllup. Kjæresten hennes, finansmannen Gabriel Grossman, skal ha overrasket henne med frieriet og tatt henne med en tre dagers tur som endte i Paris hvor de ga hverandre sitt «ja».

I løpet av turen, hvor de blant annet også var i New York og Miami, skal hun også ha blitt overrasket med gavedryss og besøk av venner og familie.

Hele turen ble godt dokumentert på sosiale medier, både med videoklipp og bilder. Over 5000 fikk med seg vielsen på et slott mens den ble sendt direkte på Instagram.

Men det hele har fått flere til å rynke på nesen. For selv om motebloggeren spiller overrasket på videoene og bildene som er lagt ut, kan de se ut til at flere av innleggene inneholder sponsede produkter, skriver BBC.

Ifølge en rapport fra The Atlantic ble nemlig bryllupsturen pitchet inn til mulige annonsører som et slags rebusløp flere måneder før det fant sted.

– Denne sommeren vil Marissa, som er kjent som @FashionAmbitionist, bli dratt inn i et overraskelseseventyr av hovedpersonen i livet hennes, Gabriel. Han skal spørre henne om hun vil ta en uventet og følelsesladd reise til han, en reise som vil omfatte mange kjente stopp på veien som tilbyr unike gaver. Vi vil gjerne tilby deres merke muligheten til å være med på denne store begivenheten og de vakre byene vi skal besøke på veien, hevder The Atlantic at det skal stå i pitchen.

I tillegg skal det være lagt ved en detaljert reiseplan, samt tall på hvor mange Marissa når gjennom til på Instagram. Det skal også ha vært lagt ved en publiseringsplan for hva Marissa kom til å dele på sosiale medier i løpet av turen.

De skriver videre at det er lite sannsynlig at Marissa ikke hadde en finger med i spillet, og dermed at hele overraskelsesturen ikke var en overraskelse.

I løpet av turen ble det vist flere produkter som kan se ut som sponset innhold, da logoen var tydelig i fokus og at merket ble tagget.

Ifølge BBC nekter imidlertid Marissa Casey Fuchs for at innhold ble sponset. Hun forklarer at det var hennes ektemann som hadde laget presentasjonen som en guide for å lage innhold og for at nære venner og familie kunne følge med på reisen.

Hun sier også at Gabriel skal ha betalt for hele reisen, men la til at hvis noen av produktene som var vist var gaver, var det fra merker hun har kjent i årevis.

Blant annet selskapet Flytographer, som har profesjonelle fotografer over hele verden, er tagget i bildene hennes. De skriver på sin egen Instagram av de tok bildene som en gave, men ikke at det var spons.

I løpet av de tre dagene økte Instagram-følgerne til Marissa med hele 40 000, skriver 730.no.

VIL DU HOLDE DEG OPPDATERT PÅ MOTE OG TRENDER?

Følg MINMOTE PÅ INSTAGRAM for å få daglige oppdateringer og inspirasjon!

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Influencer Gabbi Hanna forfalsket tur til Coachella

  2. NYHETER

    Sophie Elise har fått 3200 Gullbarbie-nominasjoner

  3. NYHETER

    Influencer Olivia Jade innblandet i universitetsskandalen

Relaterte artikler

NYHETER

Studie: Influencere har mistet påvirkningskraft

NYHETER

Nicolas Ghesquière går hardt ut mot Donald Trump

BRUD

Brudespalten: Se Christina og Nikolais kule bybryllup

SMINKE

Kim Kardashian pauser sminkemerket

NYHETER

Britney delte budskap med norske Carolines sminkekunst

NYHETER

Influencere i Norge og Sverige boikotter klesgiganten NA-KD

KJENDIS

Kronprinsesse Märtha: Kongelig eleganse