SUKSESSTRIO: Maria Skappel Holzweiler, Susanne Holzweiler og Andreas Holzweiler fortsetter å få anerkjennelse i utlandet. Foto: Monica Strømdahl

Nyheter

Holzweiler på vei inn i internasjonal luksusbutikk

Den norske klessuksessen Holzweiler tar et gigantisk internasjonalt steg i vår - de havner nemlig i det meget eksklusive sortimentet til Net-A-Porter.com.

  • Martine Lunder Brenne
  • Maiken Svendsen
Publisert:

Den siste tiden har norsk mote fått oppmerksomhet internasjonalt. Under Oslo Runway var flere stylister fra New York tilstede under flere av visningene.

I ettertid har norsk design blitt omtalt i blant annet motemagasinet W, og for kort tid siden ble Gigi Hadid avbildet i New York kledd i en oransj hettegenser fra Holzweiler.

SIGNATURPLAGG: Gigi Hadid har skaffet seg en genser fra det norske merket. Foto: Getty Images

NYHETER

Hollywood-stjerne i norsk design på Saturday Night Live

18. januar 2017

Men ikke nok med det: Designerne bak merket er Susanne Holzweiler og ekteparet Maria Skappel Holzweiler og Andreas Holzweiler kan nå avsløre at en stor internasjonal salgsaktør har fattet interesse.

Kjent merkevare

I januar hadde Holzweiler showroom i Paris, og ansatte fra Net-A-Porter.com var da innom. Net-A-Porter regnes som en av bransjens ledende nettbutikker for luksusvarer, og selger de siste kolleksjonene fra alt fra Isabel Marant til Gucci - for å nevne noen.

– Da fikk de se kolleksjonen vår. De var veldig ærlige om hva de syntes, og tydelige på at det ikke var sikkert at de ville kjøpe inn noe, sier han.

Blender Agency: Dette er gutta bak Oslos nye luksusbutikker

Etter hva MinMote kjenner til, er Holzweiler det første norske merket Net-A-Porter tar inn.

Etter dette hadde merket og butikken jevn kontakt, og innkjøpere fra nettbutikken ønsket etterhvert å inkludere merket i sitt soritment.

– Denne uken fikk vi mail om at vi hadde fått plass i både UK, US og Asia/Pacific-kanalene til Net-a-porter. Det er alle de har, og det er selvfølgelig veldig stort, forteller designeren.

– Når man kommer inn der får man på en måte et internasjonalt godkjent-stempel. Det er et virtuelt showroom som er mye besøkt av både kunder, innkjøpere og pressefolk. Så vi vil nå ut til et veldig stort marked, og det tror jeg er viktig, legger han til.

Husker du? Superstjerne giftet seg i norsk design

Tror på suksess

Holzweiler finnes i over 200 butikker verden over. De butikkene de er i, mange invitasjoner til showroomet og kanskje sosiale medier, tror han er grunnen til at nettbutikken oppdaget merket. Net-a-porter vil selge Holzweiler fra juli/august i år, og de har tatt inn en pakke med flere plagg.

– Det er mye i denne sammenhengen, sier Holzweiler.

Han ønsker ikke å utdype mer om hvilke plagg de vil selge, men sier at noe vil være eksklusivt for nettbutikken og annet vil man også få kjøpt andre steder. Holzweiler er trygg på at pakken de har satt sammen er en som vil passe bra inn hos Net-a-porter.

– Vi har vært tydelige på at vi ønsket å ha med produkter som vi tror kan oppnå suksess fra dag en, forklarer han.

Publisert:

Relaterte artikler

NYHETER

Gigi Hadid i Holzweiler nok en gang

NYHETER

Holzweiler inn hos internasjonalt luksusvarehus

NYHETER

Holzweiler med internasjonalt gjennombrudd

NYHETER

Holzweiler om utenlandssuksessen: – Helt fantastisk

NYHETER

Supermodell Gigi Hadid med norsk design

KJENDIS

Holzweiler-familien helt privat: Om småbarnslivet, kjærligheten og millionbedriften

KLÆR

Norske designere merket «Gigi-effekten»