SPESIELT SAMARBEID: Det norske merket Holzweiler skal inn hos motebutikken Colette som eneste skandinaviske merke da de lanserer sin avskjedskolleksjon. Foto: Holzweiler.

Nyheter

Holzweiler blir del av nytt eksklusivt samarbeid

Holzweiler-søsknene beskriver det å bli tatt inn hos motebutikken som en milepæl og «helt sjukt».

  • Elise Alexandra Gulbrandsen
  • Maiken Svendsen
Publisert:

Tidligere i år kom nyheten om at motebutikken Colette i Paris stenger dørene for godt etter 20 år.

Butikken er tidligere omtalt som «verdens mest trendy butikk».

For ikke mange månedene siden ble det klart av det norske merket HOLZWEILER VAR BLITT EN DEL AV SORTIMENTET i den franske butikken.

STORT SAMARBEID: Holzweiler har designet en egen hettegenser som er en del av motebutikken Colettes avskjedskolleksjon. Foto: Holzweiler.

Nå er det også klart at Holzweiler er det eneste skandinaviske merket som får bidra til butikkens siste kolleksjon noensinne, som har fått navnet #coletteforever.

Det norske merket har designet sin egen klassiske hettegenser i Colettes velkjente blåfarge.

NYHETER

Supermodell Gigi Hadid med norsk design

31. mars 2017

Andreas Holzweiler, en av dem som står bak merket, forteller at bare det å komme inn på Collette var stort.
– Det er en institusjon i bransjen, og det gir utrolig mye respekt å jobbe med dem. Å bli inkludert i den siste samarbeidskolleksjonen sammen med merker som Chanel og Off White er utrolig stort, forteller han.
Det var Holzweiler som foreslo at de kunne lage en egen farge og genser til den avsluttende kolleksjonen, og til slutt landet Collette på at de ønsket den blå genseren med hvit henger.
– Det å få den med egen logo og tag var helt sjukt. Det er litt surrealistisk fordi det har gått så fort, sier han.
Susanne Holzweiler, som også står bak merket, sier dette er en av de største milepælene i merkets historie.

– Å få muligheten til å bli representert i butikkens siste samarbeid er som om en drøm blir virkelighet. Jeg er så utrolig stolt og takknemlig, sier hun i en pressemelding.

Da Holzweiler lanserte sin oransje «Gigi-genser» hos motebutikken fløy ut av den franske luksusbutikken på under ett døgn.

Den franske butikken ble åpnet av Colette Rousseaux og hennes datter Sarah Andelman i 1997. Sammen hadde de unike ideer for å skape en ettertraktet og kul luksusbutikk. Butikken ble kjent for sin gode miks av forskjellige merker, konsepter og prisklasser.

NYHETER

Dorthe Skappel refses for genserbruk

19. september 2017

Publisert:

Les også

  1. Supermodell Gigi Hadid i norsk design - igjen

    27. september 2017

  2. Dorthe Skappel refses for genserbruk

    19. september 2017

  3. Skattelistene: Disse tjente mest og minst i motebransjen

    27. oktober 2017

  4. Holzweiler med internasjonalt gjennombrudd

    9. august 2017

Relaterte artikler

NYHETER

Gigi Hadid i Holzweiler nok en gang

NYHETER

Dorthe Skappel refses for genserbruk

NYHETER

Motenettsted: Dette er mote-Norges mektigste

NYHETER

James Franco i norsk design: – Surrealistisk

NYHETER

Camilla Pihl åpner butikk

MOTE

Luksusbutikker i Oslo tiltrekker seg turister:
Ansetter personale med kinesisk-kunnskaper

NYHETER

Varsity-brødrene om utenlandssatsingen: – Du rekker å bli usikker