Supermodell Gigi Hadid med norsk design
Gigi Hadid (21) får oppmerksomhet i motepressen for sin oransje hettegenser fra det norske klesmerket Holzweiler.
Torsdag ble 21-åringen avbildet utenfor leiligheten sin i New York iført militærgrønne bukser, Gucci-loafers og en oransje hettegenser designet av Susanne Holzweiler og ekteparet Maria Skappel Holzweiler og Andreas Holzweiler. Hadid matchet genseren med statement-solbriller i samme fargetone.
Genseren er en del av deres høstkolleksjon og har merkets velkjente kleshenger-logo midt på brystet. Daily Mail beskriver looken som edgy og avslappet.
– Skikkelig fett
Andreas Holzweiler forteller at responsen har vært stor etter at bildet av Gigi kom ut for bare få timer siden.
– Under Oslo Runway i februar var det diverse stylister fra NYC som var flydd inn og kom på visningen vår og senere besøkte showroomet vårt. At Gigi Hadid har valgt å bruke en av våre dna-produkter med den nylanserte hengerlogoen vår, er jo skikkelig fett. Vi har nok aldri opplevd lignende respons bare timer etter at bildet kom ut, og vi klarer faktisk ikke få svare på alle henvendelser vi har fått, sier Andreas Holzweiler til MinMote.
Superstjernen giftet seg i norsk design
Kleshenger-logoen er inspirert av en av Andreas' tatoveringer plassert på høyre arm som representerer det Andreas har jobbet med i hele sitt liv.
– Kleshengeren er i sin enkelhet det perfekte symbolet på optimal design og funksjonalitet. Det er nettopp dette vi kontinuerlig streber etter å oppnå med vårt design. Hengeren ble derfor den perfekte logo for merket, da den daglig påminner oss om vårt mål. Produkter med optimal design og funksjonalitet, sier Maria Skappel Holzweiler.
Prosjektleder for Oslo Runway, Ditte Kristensen, mener dette er et resultat av den internasjonale gjestelisten under moteuken for knappe to måneder siden.
– At Gigi Hadid har blitt sett i en genser fra Holzweiler synes vi er helt sykt kult. Dette viser igjen hvor viktig Oslo Runway er for å få norsk mote ut i verden, da dette skaper store ringvirkninger for hele bransjen, sier Kristensen.