VENNINNER: For første gang skal modell-venninnene Naomi Campbell (44) og Jourdan Dunn (24) jobbe sammen for et stort, britisk motehus. Foto: Getty Images

Nyheter

Jourdan Dunn og Naomi Campbell i eksklusiv kampanje: - Endelig!

Fansen jublet da det ble klart at det var de to britiske modellene Naomi Campbell (44) og Jourdan Dunn (24) som skulle fronte motehuset Burberrys nye kampanje. 

  • Thea Roll Rakeng
  • Katarina Petrovic
Publisert:

Mandag morgen ble det klart at det er ringreven Naomi Campbell og Jourdan Dunn som skal fronte det britiske motehuset Buberry sin nye vår - og sommerkampanje. Både Dunn og Campbell har hver sin lysende modellkarriere, og det kan virke som det har vært etterlengtet at de to skal posere sammen.

«Født til å jobbe sammen»

Modellene poserer tett omslynget i både den klassiske Burberry-trenchen og i langt mer fargerike varianter frakken, samt rutete vesker. Fansen jubler både på Twitter, Instagram og Facebook, og det erkebritiske motehuset får også skryt for å velge to fargede modeller.

«Endelig! #teamblackbeauty», skriver en Instagram-bruker under et av kampanjebildene, og en annen skriver:

Foto: Skjermdump fra Twitter

«Endelig sammen tilslutt!», skriver en fan på Twitter, mens det italienske motemagasinet Grazia twitrer:

Foto: Skjermdump fra Twitter

Burberrys sjefdesigner, Christopher Bailey, har regissert kampanjen, og det er dessuten en av verdens mest ettertraktede fotografer, Mario Testino, som har hatt kampanjebildene.

- Det er alltid en glede å jobbe med Mario Testino. Vi jobbet sammen for 28 år siden, så vi samarbeider godt og forstår hverandre, sa Campbell i en uttalelse i forbindelse med kampanjelanseringen.

Campbell jobbet sist som kampanjepike for Burberry i 2001, og i mellomtiden har kollegaene Kate Moss og Cara Delevingne gjort flere reklamejobber for motehuset. Dunn har også jobbet med Buberry før, men har også gått modell for prestisjefulle Victoria's Secret.

Se Burberrys vår - og sommerkampanje her:

FØRSTE GANG: De britiske modellene har aldri jobbet sammen til tross for at de begge er kjente navn i motebransjen. Foto: Skjermdump/Instagram

GLEDE: Fansen ga uttrykk for stor glede da det ble offentliggjort at det nettopp var Campbell og Dunn som skulle fronte Burberrys nye kampanje. Foto: Skjermdump/Instagram

Publisert:

Finn mer innhold om:

  1. Burberry
  2. Naomi Campbell
  3. Jourdan Dunn

Relaterte artikler

NYHETER

Fansen reagerer på Justin Bieber-retusjering

NYHETER

Slik hylles Cindy Crawford for det uretusjerte bildet

NYHETER

Romeo Beckham (12) kupper eksklusiv motekampanje

MOTE

Stoppskilt, «nakenkjoler» og it-jenter  - høydepunktene fra London Fashion Week

NYHETER

Cindy Crawford hevder det uretusjerte bildet er falskt

MOTE

Svinedyrt og provoserende: Bade-og undertøysmerket kjendisene elsker

NYHETER

Kim Kardashian: - Jeg smiler ikke så ofte fordi jeg får rynker