På MinMote finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter MinMote skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener MinMote penger.
Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på MinMote, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
Knall grønt er årets farge i 2017
Ifølge den prestisjetunge fargekåringen til Pantone, er det knall, lysende grønt som er det hotteste fargen i 2017.
Hvert år kårer den amerikanske fargegiganten «årets farge». I fjor var det to farger som måtte dele på førsteplassen - rosafargen Rose Quartz og en babyblå farge med navnet Serenity. I år er det imidlertid en langt mer skrikende farge som når til topps.
Tenk frosken Kermit ellerr en enda mer knallfarget versjon av fargen på Kiwi-uniformene.
Fargen har fått navnet greenery.
Slik lager du Tone Damlis super-smoothie
Grønt på catwalken
Og mye tyder på at det vil bli mye grønt også i kleshyllene fremover. På catwalken har nemlig flere store designere allerede omfavnet farger.
Michael Kors, Pucci og Balenciaga har alle brukt lysende grønt i sine kolleksjoner - gjerne i kombinasjon med feminint blomsterprint.
Slik går du føttene klare for våren
Emosjonelt valg
Fargestylist Dagny Thurmann-Moe mener fargen ikke først og fremst er valgt fordi den er lett å bruke på klær og i interiør.
- Når det gjelder Pantone's grønnfarge , er ikke dette valget tatt av praktiske årsaker, men mer emosjonelle, sier hun og utdyper:
- Pantone har sitt sete i USA, et land dypt preget av en skitten valgkamp, en president mange er en smule skeptiske til og store nasjonale utfordringer. Grønt representerer trygghet og ro, samtidig som det symboliserer liv og vitalitet.
Thurmann-Mote mener at akkurat denne fargetonen kan være vanskelig å style for de fleste, men at grønt generelt blir stort i 2017 - også i mer dempede varianter.
- Men knall grønt kan absolutt vært kult som nederdel av antrekket, og ikke minst kan det kombineres med vanvittig mange andre farger, sier hun.
Ble du inspirert til å prøve trenden? Trykk på bildene for å se merke og pris.