Nyheter

Dette tjener verdens største moteblogger på ett Instagram-bilde

HÅVER INN: Chiara Ferragni tjener mye penger for å reklamere for et merke eller et produkt på sosiale medier. Foto: AFP

Italienske Chiara Ferragni (31) troner listen over de best betalte motebloggerne i verden. 

  • Ingeborg Aspeli
Publisert:

Ferragni, som blogger under «The Blonde Salad» er en av motebransjens største influencere. Og skal vi tro magasinet Harpers Bazaar den som håver inn mest penger på sosiale medier.

31-åringen startet å blogge i 2009, og i 2011 begynte det virkelig å bli fart på sakene. Hun har samarbeidet med flere store merker fra Guess til Gucci og flyr verden rundt for å sitte på første rad under de største visningene. Hun har også startet sitt eget merke under bloggernavnet.

NYHETER

Dette er de mektigste på Internett

I fjor ble hun av Forbes rangert som den mest innflytelsesrike influenceren i motebransjen.

I skrivende stund har Ferragni 15, 3 millioner følgere på Instagram. Ifølge motemagasinet skal hun tjene 19 500 dollar per sponset Instagram-post. Det vil si over 160 000 norske kroner.

TOPPER LISTEN: Chiara Ferragni er den motebloggeren som tjener mest på sosiale medier. Foto: AFP

Da Ferragni giftet seg med rapperen Fedez i september kunne man se tydelige spor av den luksuriøse livsstilen. Bruden hadde på seg en skreddersydd kjole av Dior, og de ga hverandre sitt ja i et palass i Noto i Italia. Det ble sagt at bryllupet var enda mer storslått enn bryllupet til hertuginne Meghan og prins Harry.

NYHETER

Så mye tjener de på et Instagram-bilde

Nedover listen over de best betalte motebloggerne finner vi brasilianske Camila Coelho på annenplass. Hun har 7,5 millioner følgere på Instagram og tjener 10 750 dollar, omkring 90 000 norske kroner, på ett sponset Instagram-innlegg.

ANDREPLASS: Brasilianske Camila Coelho er den nest mest betalte bloggeren. Foto: AFP

På tredjeplass er Amra Olevic med sine 5, 6 millioner følgere. Hun er basert i New York City og tjener omtrent 9000 dollar for å reklamere for et merke eller et produkt på sosiale medier.

På fjerdeplass er Aimee Song, som blogger under navnet «Song of Style». Med sine 4,9 følgere tjener hun omkring 7000 dollar for ett sponset innlegg.

Nedover listen finner vi også den tyske motebloggeren og grunnleggeren av Ooh Couture, Leonie Hanne. Hun kommer på en femteplass med 5000 dollar per instagram-post. På sjetteplass er den britiske bloggeren og modellen Alexa Chung med 3,1 millioner følgere som tar 4 500 dollar for å reklamere på sosiale medier.

Publisert:

Les også

  1. NYHETER

    Dette er de mest populære klesmerkene akkurat nå

  2. KLÆR

    De kuleste vinterjakkene i butikk nå

  3. NYHETER

    Supermodell Winnie Harlow bekrefter romanseryktene med rapper

  4. NYHETER

    Influencere etterlyser tydeliggjøring av etiske retningslinjer mot kroppspress

Relaterte artikler

NYHETER

Chiara Ferragni venter sitt andre barn

NYHETER

Britiske stjerner får massiv reklame-refs

NYHETER

Studie: Influencere har mistet påvirkningskraft

NYHETER

Slik bidrar motebransjen i kampen mot coronaviruset

NYHETER

Vixen-finalister med dårlig reklamemerking - juryen mener det ikke er en problemstilling

NYHETER

Influencer nekter for å ha iscenesatt bryllup

NYHETER

Influencer Olivia Jade innblandet i universitetsskandalen