Luksusdesigner selger søppelpose til 18.000 kroner

VEKKER OPPSIKT: Det populære motehuset Balenciaga, som blant annet er høyt elsket av kjente navn som Kim Kardashian, har lansert en søppelpose til 18.000 kroner. Denne er dog laget av skinn.

– Jeg kunne ikke gå glipp av muligheten til å lage den dyreste søppelposen i verden. Hvem elsker ikke en moteskandale?

Malin Gaden
Publisert:

Demna Gvasalia, mannen som står bak noen elleville looks for både Balenciaga og Vetements, har gjort det igjen.

Du husker kanskje da Balenciaga fikk spesielt mye oppmerksomhet for vesken sin som minnet svært mye om det klassiske blå nettet fra Ikea «Frakta»? Eller da de viste frem denne jakken med syv lag til 75.000 kroner?

Gvasalia kan det å skape overskrifter, og nå står en ny for tur. Nok en gang er det en veske som stjeler all oppmerksomhet. Balenciaga-designeren har nemlig sluppet en veske som kan minne om en søppelpose. Og prislappen? 18.000 kroner!

Noen ganger kan det skje at designere slipper plagg og tilbehør som kanskje ligner mer på noe annet enn de hadde tenkt. Men denne gangen er Demna Gvasalia helt klar over hva han lanserer.

Vesken har nemlig fått navnet «The Balenciaga Trash Pouch».

– Jeg kunne ikke gå glipp av muligheten til å lage den dyreste søppelposen i verden. Hvem elsker ikke en moteskandale?, skal Balenciaga-designeren ha sagt til Women’s Wear Daily, ifølge Hypebeast.

Og «skandale» er det blitt. Søppelposen har fått en prislapp på hele 18.000 kroner, og det får folk til å sperre opp øynene. I sosiale medier er det flere som har latt det gå varmt på tastaturet for å ytre sin mening om nylanseringen.

Noen lurer på hva det neste prosjektet til Balenciaga blir. Luft på flaske til 10.000 kroner? Nå gjenstår det bare å se om kjendisene og influencerne kaster seg over søppelposen!

Se den mye omtalte vesken på catwalken fra 0:45 her:

Publisert:
Malin Gaden
Malin er journalist i VG. Hun skriver saker innenfor MinMotes kategorier interiør, skjønnhet og mote, men har også stor interesse for å utvikle nye ideer og konsepter for merkevaren.

Finn mer innhold om: