Nyheter

Valentino til Oslo: - Det er første gang vi åpner noe vi ikke har i København

KOMMER TIL OSLO: Det kongelige favorittmerket skal åpne butikk i hovedstaden. FOTO: MALIN FEZEHAI

Luksusfavoritten skal åpne i hovedstadens mest eksklusive strøk. 

  • Thea Roll Rakeng
  • Maiken Svendsen
  • Elise Alexandra Gulbrandsen
Publisert:

Det fikk MinMote bekreftet onsdag. Butikken skal åpne i det relativt nye området, Promenaden Fashion District, i øvre del av Karl Johan.

Marius Møller, daglig leder for Group 88, bekrefter at neste tilskudd til Fashion District er Valentino.

– Det er første gang vi åpner noe vi ikke har i København, sier han.

Det danske firmaet har ansvaret for flere av de eksisterende luksusbutikkene i Oslo sentrum.

Det vil først og fremst være sko ogaccessoarer til kvinner i første omgang. Valentino vil være den siste i rekken av luksusbutikker som vil få innpass i den eksklusive gaten i denne omgang.

I tillegg vil både Moncler og Jimmy Choo få egne butikker i hovedstaden i løpet av året. Butikkene har allerede fått lokaler, og store plakater dekker vinduene.

– Men vi er allerede i gang med planleggingen av neste bølge av nyetableringer, avslører Møller.

NYHETER

Dette er gutta bak Oslos nye luksusbutikker

– Unikt med så mye luksus på ett sted

Møller utdyper til MinMote at han tror Valentino vil bli godt mottatt i byen. Han syns Oslo er en spennende shoppingby nettopp fordi det den siste tiden har kommet en rekke luksusbutikker til sentrum.

– Det at man kan samle luksus så konsentrert på et lite område er unikt. Den bør nordmenn nesten passe på, sier han til MinMote.

I både København og Stockholm finner du en rekke butikker, også noen som ikke har kommet til Norge ennå. Likevel er plasseringen mer spredt ifølge Møller.

– I Norge kan man se Nordlys og kjøpe en Gucci-veske om du snur deg 360 grader, legger han til med et smil.

Møller tror også at det nye shoppingdistriktet kan vekke internasjonal oppmerksomhet. Møller tror ikke antallet butikker vil gå på bekostning av lønnsomheten.

– Pengesekken som kan brukes her blir ikke større i løpet av året, og nå kommer Moncler, Jimmy Choo og Valentino inn og skal dele på den sekken. Men vi jobber ikke med kortsiktige mål, og den pengesekken vil bli større i løpet av de neste to eller tre årene om utviklingen i Norge fortsetter som den gjør nå, mener han.

– Basen vi jobber med vil bli større og på sikt tror jeg det er plass til alle merkene som er her, legger han til.

Mette-Marits favoritt

Motehuset Valentino er et av de mest eksklusive i verden, og har lenge vært en kongelig favoritt blant prinsessene i Europa. Mette-Marit har kledd seg i Valentino en rekke ganger, og er spesielt glad i kjolene fra motehuset. Det norske kronprinsparet er nære venner av Valentino Garavani selv, og har blant annet feriert med han i Italia.

NYHETER

Kronprinsesse Mette-Marits beste antrekk i 2017

VALENTINOVENN: Kronprinsesse Mette-Marit iført Valentino-kjole i Amsterdam i 2013. Foto: Getty Images

Mannen til Valentino, Giancarlo Giametti, delte et bilde fra parets felles luksusyacht «T.M BLUE ONE» med Mette-Marit, avdøde Franca Sozzani og sønnen hennes Francesco Carrozzini og datteren til Anna Wintour, Bee Shaffer.

Publisert:

Relaterte artikler

NYHETER

Kinesiske bankkort trekker ti ganger mer enn gjennomsnittet

NYHETER

Disse står bak kjempebamsene i Oslo sentrum

NYHETER

Marte Krogh: – Jeg ser absolutt for meg å stå hvit brud igjen

NYHETER

Kronprinsesse Mette-Marits antrekksuke: Gjenbruk, norsk design og trendy tilbehør

BRUD

Alexandra Hoang om bryllupet: – Helt magisk!

NYHETER

Gründer-ektepar åpner luksusbutikk på 800 kvadratmeter

NYHETER

Holzweiler satser i Oslos nye «it»-område